Nie pla­nu­je jed­nak wpro­wa­dza­nia na ry­nek no­wych ma­rek. – W stra­te­gii dzia­łań za­pi­sa­li­śmy po­sze­rza­nie ofer­ty w ra­mach już ist­nie­ją­cych bran­dów. Jesz­cze w tym kwar­ta­le wpro­wa­dzi­my no­wo­ści pod obec­ny­mi już zna­ka­mi to­wa­ro­wy­mi, w tym Śnież­ka, a tak­że Vi­da­ron i Fo­vo Tech – mó­wi Wi­told Waś­ko, wi­ce­pre­zes i dy­rek­tor ds. eko­no­micz­nych Śnież­ki. Sza­cu­je, że sprze­daż pro­duk­tów pod mar­ką głów­ną wzro­śnie w tym ro­ku o kil­ka pro­cent, w przy­pad­ku po­zo­sta­łych ma­rek wzrost bę­dzie dwu­cy­fro­wy, przy za­ło­że­niu, że war­tość ryn­ku się nie zmie­ni. ­

2 mld zł wart jest krajowy rynek farb i lakierów. Śnieżka ma w nim około 16-proc. udział

W pla­nach gru­pa ma tak­że zwięk­sze­nie na­kła­dów na mar­ke­ting. Wy­dat­ki na ten cel ma­ją ro­snąć szyb­ciej niż w la­tach ubie­głych. Po trzech kwar­ta­łach mi­nio­ne­go ro­ku by­ły wyż­sze o 5 proc. w sto­sun­ku do te­go sa­me­go okre­su 2010 ro­ku. A więk­sza sprze­daż ma się prze­ło­żyć na wy­nik net­to już w II kwar­ta­le te­go ro­ku.

Fir­ma chce się tak­że moc­niej sku­pić na eks­por­cie, w tym na do­tych­cza­so­we ryn­ki, jak np. Ro­sja, Ukra­ina i Bia­ło­ruś. – Ale pro­wa­dzi­my tak­że roz­mo­wy z han­dlow­ca­mi w Ar­me­nii. Chce­my, by już w tym ro­ku da­ły oko­ło 1 proc. przy­cho­dów – za­zna­cza Waś­ko. Za­strze­ga przy tym, że dla fir­my nie jest jed­nak naj­waż­niej­szy wzrost ob­ro­tów, tyl­ko po­pra­wa ren­tow­no­ści. – Li­czy­my, że bę­dzie moż­li­wy po­wrót do mar­ży net­to z 2010 ro­ku, kie­dy utrzy­my­wa­ła się na po­zio­mie 8 proc., pod­czas gdy po trzech kwar­ta­łach 2011 ro­ku wy­no­si­ła oko­ło 4 proc. – mó­wi.