Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 11,3 mld euro wobec 7,14 mld euro rok temu. Jest to dokładnie tyle,ile szacowali analitycy. Zysk netto wyniósł 15,4 mld euro  Przy tym przychody wyniosły 159 mld euro. Ten rekord jednak nie został doceniony przez giełdę. Akcje VW staniały w piątek o 2,20 euro (1,6 proc.) i kosztowały 136,95 euro. W tym roku jednak podrożały o 19 proc i kapitalizacja rynkowa  całej grupy VW obecnie wynosi  60,3 mld euro.

Volkswagen nie ustaje w wysiłkach by jak najszybciej stać się największym światowym producentem samochodów i pokonać General Motors,który w ubiegłym roku wrócił na pozycję lidera sprzedając 8,27 mln aut. Volkswagen 7,5 mln.

Volkswagen dzisiaj  rozwija produkcję w Stanach Zjednoczonych i w Chinach - czyli dokładnie tam,gdzie najsilniejszy jest GM. Niemcy jednak zapowiadają  na najbliższe 5 lat gigantyczne inwestycje warte 62,4 mld euro i zatrudnienie 50 tys. nowych pracowników.  Przy tym lwia część tych pieniędzy ma wesprzeć badania i rozwój najnowocześniejszych technologii. W 2018 roku  Volkswagen zamierza produkować rocznie 10 mln aut. Przyszły wzrost ma również odbywać się dzięki nowym fuzjom. W 2011 VW zwiększył swój udział  między innymi w  MANie do 55,9 proc. Prawne przeszkody uniemożliwiły planowaną także w 2011 roku fuzję z Porsche w którym VW ma już 49,9 proc. akcji.

W 2018 roku VW chce mieć 100 fabryk na całym świecie, dzisiaj ma ich 62. Dzisiaj dwie trzecie zatrudnionych w koncernie  pół miliona pracowników produkuje  ponad 200 modeli 10 marek. W tym roku VW będzie miał 49 premier.