Z danych firmy doradczej DisplaySearch wynika, że w czwartym kwartale wyprodukowano 7,8 mln sztuk paneli 3D, wykorzystywanych do telewizorów umożliwiających oglądanie programu także w wersji trójwymiarowej. To wzrost w stosunku do wcześniejszego kwartału o 26 proc. Oznacza to, że w całym 2011 r. na rynek trafiło ich 21,2 mln sztuk, co odpowiadało 10 proc. udziału w całym rynku paneli telewizyjnych.
Jednak z kwartału na kwartał udział 3D systematycznie rośnie – w czwartym kwartale 2011 r. było to 15,2 proc., a w tym samym okresie 2012 r. ma to być już 25,7 proc. Dostawy paneli 3D mają w tym roku wynieść ok. 50 mln sztuk, co będzie stanowiło 21,6 proc. udziału w rynku LCD.
– Obecnie wszyscy producenci skupiają się na promocji odbiorników trójwymiarowych. Choć tego typu programów czy filmów ciąż nie ma zbyt wiele, to jednak wraz ze spadkiem cen takich odbiorników liczba nabywców szybko rośnie – mówi David Hsieh z DisplaySearch.
Co więcej, producenci paneli 3D spodziewają się na nie dalszego wzrostu zapotrzebowania. Coraz częściej są wykorzystywane w monitorach komputerowych czy także w telefonach komórkowych.