O niemal 137 proc., do 40,5 mln l. urosła sprzedaż wódki Krupnik w 2011 r. – wynika z tegorocznego rankingu branży alkoholowej Millionaires' Club 2012, przygotowanego przez firmę badawczą Euromonitor International. Takiego dużego wzrostu jak marka należąca do grupy Belvedere nie zanotował w tym czasie żaden inny alkohol na świecie.
Krupnik, który zadebiutował na naszym rynku w 2010 r., od końca ubiegłego roku jest najpopularniejszą wódką w Polsce. Szybko rosnąca sprzedaż wyłącznie na rynku krajowym wystarczyła, aby Krupnik awansował na dziesiąte miejsce wśród wódek o największej sprzedaży na świecie. W poprzednim zestawieniu Millionaires' był na 25. pozycji.
Najpierw kraj, potem...
Krupnik, śladem Sobieskiego – starszej marki Belvedere – ma stać się brandem o zasięgu globalnym. – Jeszcze w tym roku chcemy zacząć sprzedaż Krupnika w Stanach Zjednoczonych. Następna będzie Europa Zachodnia, m.in. Francja, Hiszpania i Włochy – mówi „Rz" Krzysztof Tryliński, prezes Belvedere.
To głównie USA?Sobieski zawdzięcza dziesiątą pozycję wśród najlepiej sprzedających się wódek o zasięgu światowym. W ubiegłym roku jego łączna sprzedaż, m.in. z powodu mniejszego popytu na rodzimym rynku, spadła o 8,2 proc.
Wśród rekordzistów Millionaires' Club 2012 jest także marka Lubelska, pod którą Stock Polska, lider polskiego rynku wódki, sprzedaje wódki smakowe. W ubiegłym roku popyt na lubelską zwiększył się o ponad 33 proc., do 18 mln l. Szybciej rosła w tamtym czasie sprzedaż tylko 11 alkoholi. Autorzy branżowego zestawienia zaliczyli lubelską do likierów. Najpopularniejszym z nich jest Baileys należący do Diageo. Marka Stocka jest od niego o trzy oczka niżej.