Reklama

Przetarg na S8 znowu opóźniony

Po raz kolejny, tym razem na 5 października Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przesunęła termin otwarcia kopert w przetargu wartym ok. 900 mln zł

Publikacja: 27.09.2012 17:53

Przetarg na S8 znowu opóźniony

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski

Jak mówi Urszula Nelken, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powodem przesunięcia terminu była duża liczby pytań oferentów.

Pierwotnie otwarcie ofert było zaplanowane na 21 października, zgodnie z pierwszym przesunięciem ze złożonymi ofertami cenowymi GDDKiA miała zapoznać się jutro.

Przetarg na budowę fragmentu trasy S8 wraz z przebudową mostu Grota-Roweckiego w Warszawie jest szacowany na ok. 930 mln zł. Ogłoszony został w połowie grudnia 2011 r. Był to jeden z ostatnich tzw. dużych przetargów w tej perspektywie finansowej. Chętnych do realizacji zgłosiło się 22. Oferty dwóch z nich – Alpine i NDI – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od razu odrzuciła. Powodem miał być brak zaufania do kontrahentów z powodu zerwanych wcześniej kontraktów na budowę autostrad A1 i A4. Obie spółki odwołały się, sprawy trafiły do sądu. Zostaną rozpoznane wspólnie na rozprawie 15 października.

Odwoływały się też inne firmy zainteresowane kontraktem, m.in. Budimex, który kwestionował zapisy Programu Funkcjonalno-Użytkowego i warunków stawianych przez zamawiającego. Zdaniem wykonawcy w nowym kontrakcie GDDKiA ryzyko związane z realizacją prac przeniosła na wykonawcę. Marek Michałowski, prezes Ogólnopolskiej Izby Pracodawców Budownictwa, wśród rzeczy, za które ma odpowiadać wybrany wykonawca, wymienia nawet ewentualne błędy popełnione przez GDDKiA w dokumentacji technicznej.

Krajowa Izba Odwoławcza ten zarzut jednak oddaliła, wskazując, że wykonawca nie wykazał GDDKIA naruszenia zasady uczciwej konkurencji, a GDDKIA wskazała ryzyko, które będzie przez nią respektowane.

Reklama
Reklama

Jak informuje GDDKiA, wykonawca jest uprawniony do przedłużenia czasu na ukończenie oraz podniesienie wartości kontraktu z tego tytułu, m.in. jeżeli pojawią się problemy z wejściem na plac budowy czy z winy działania siły wyższej. Jak podkreśla GDDKiA, wykonawca, który podpisze kontrakt na przebudowę Mostu Grota ma zagwarantowane zaliczki na realizację inwestycji i waloryzację cen materiałów.

Jak mówi Urszula Nelken, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powodem przesunięcia terminu była duża liczby pytań oferentów.

Pierwotnie otwarcie ofert było zaplanowane na 21 października, zgodnie z pierwszym przesunięciem ze złożonymi ofertami cenowymi GDDKiA miała zapoznać się jutro.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Biznes
Nowelizacja przepisów o KSC idzie na rząd. Nadal nie wszystko jest ustalone
Biznes
Alarmujący ranking gotowości opieki zdrowotnej Globsec. Polska trzecia od końca
Biznes
Asseco. Między wierszami widać rekordową dywidendę
Biznes
Amerykańscy żołnierze zostaną w Polsce, umowa UE–Mercosur i obniżka stóp
Biznes
Asseco idzie na rekord. Akcje drożeją
Reklama
Reklama