— Nie komentujemy żadnych wewnętrznych transakcji - powiedział  „Rz" Stefan Weinmann, rzecznik  Opla.  — Opel jest w 100 procentach własnością General Motors. Mogę tylko dodać, że nasza firma zapewniła finansowanie i ofensywę produktową w przyszłości. W latach 2012-2016 przewiduje ona premiery 23 nowych modeli oraz 13 nowych silników -  mówił Weinmann. Wiadomo także,że  ta transakcja nie ma żadnego wpływu na funkcjonowanie  polskiej fabryki Opla.

Zdaniem „FAZ" GM w ramach pomocy odroczył także termin zwrotu pożyczki, jakiej udzielił Oplowi do 2016 roku .

W ramach planu pomocowego dla Opla prezes GM,Dan Akerson planuje również bliską  współpracę europejskiej spółki z francuskim PSA Peugeot/Citroen.  Początek zmian wizerunku Opla, jako  producenta solidnych, ale i „nudnych" modeli mają zmienić całkowicie  dwa auta    - mini Adam oraz SUV Mokka na który już zostało złożonych 50 tys. zamówień. Z kolei Adam  ma doskonałe recenzje, nawet w porównaniu z Mini i Fiatem 500.

Akerson przyznaje,że najnowszy alians Opla zaczyna się w bardzo trudnych dla Europy czasach, być może dlatego tak długo właśnie trwa jego rozruch. — W tych czasach bardzo łatwo jest popełnić błąd strategiczny. Bardzo chciałoby się pchnąć wszystko do przodu, ale rozum mówi: zatrzymaj się- mówił Akerson w wywiadzie dla  portalu motoryzacyjnego „Automotive News". Jednocześnie przyznał, że alians z PSA powinien pomóc w redukcji kosztów, zaś  jego efekty  powinny być widoczne już w 2013 roku.

Zdaniem Akersona teraz przyszedł czas na wejście Opla w segment aut luksusowych, gdzie także  można odnieść sukces i przede wszystkim łatwiej zarabiać pieniądze. I ta część strategii ma być  łatwiejsza do zrealizowania dzięki współpracy z Peugeotem i Citroenem, które w segmencie luksusowym poruszają się z łatwością.