W swoim trzecim kwartale rozliczeniowym, zakończonym 30 czerwca dochody Apple ze sprzedaży iPadów wyniosły 6,3 miliarda dolarów – o 27 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Warto jednak pamiętać, że od listopada ubiegłego roku spółka nie wprowadziła na rynek żadnej nowej wersji tabletu. W sprzedaży pojawiło się w tym czasie wiele nowych i tańszych urządzeń produkowanych przez konkurencję. W poprzednich dwóch kwartałach sprzedaż iPadów wzrosła odpowiednio o 40 proc. i 22 proc. Tablety Apple przestały już dominować na rynku. Według szacunków IDC iPady stanowią obecnie zaledwie 32 proc. wszystkich urządzeń sprzedawanych obecnie na rynku. Dla porównania rok temu tablety z logo w kształcie jabłuszka stanowiły 60 proc. rynku. W tym czasie produkty Samsunga, Acera i Lenovo potroiły swój stan posiadania.

iPady są po iPhone'ach drugim co wielkości najlepiej sprzedającym się produktem Apple.

Spółka a nadzieję, że na odwrócenie trendu w ostatnich miesiącach 2013 roku. Nowe iPady 5 oraz iPady Mini z lepszą rozdzielczością ekranów, które – jak się powszechnie oczekuje – zostaną pokazane we wtorek, mają stać się przebojami  sezonu świątecznych zakupów. Według analityków nie należy jednak oczekiwać rewelacji. Nowe iPady będą zapewne jeszcze cieńsze i wyposażone w czujnik odcisku palca. "To tylko tablet. Nie ma tu wiele miejsca na radykalne poprawki" – studzi oczekiwania Colin Gillis, analityk BCG Financial.

Analitycy przewidują, że najlepsze perspektywy rozwoju ma obecnie sektor mini-tabletów, o ekranach mniejszych od 8 cali. Według firmy IHS w tym roku będą stanowiły 55 proc. wszystkich sprzedanych urządzeń z tej kategorii.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku