Reklama
Rozwiń

Carlsberg rośnie, rynek maleje

W 2013 roku sprzedaż Carlsberg Polska rosła szybciej niż rynek. Dzięki temu udziały firmy były najwyższe w historii i sięgnęły 20 proc. To o 1,5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 04.03.2014 16:01

Carlsberg rośnie, rynek maleje

Foto: Bloomberg

- Za dobrymi wynikami Carlsberg Polska stoją wprowadzone  innowacje produktowe, które ożywiły rynek i  stanowiły odpowiedź na nowe trendy konsumenckie.  Jest to także  zasługa konsekwentnych strategii takich marek jak Harnaś, Kasztelan, Somersby – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Wyróżnieniem jest dla nas to, że nasze starania docenili klienci. W badaniu ich satysfakcji wypadliśmy najlepiej spośród ocenianych producentów piwa – dodaje.

W ubiegłym roku Polacy kupili w sumie 37,2 mln hl piwa, o 2 proc. mniej niż w 2012 r. Popyt na marki Carlsberg Polska urósł w tym czasie o 5 proc. Natomiast wartość jego sprzedaży poszła w górę o 6,6 proc.

Producent Okocimia chce wypaść lepiej niż konkurenci także w tym roku. Zakłada, że sprzeda w tym roku o 2-3 proc. piwa więcej niż w 2013 roku Wartość jego sprzedaży  ma zwiększyć się o 4-5 proc.

Prezes trzeciego producenta piwa w Polsce uważa, że będzie dobrze, gdy łączna sprzedaż piwa utrzyma się w 2014 r. na poziomie z 2013 r.

- Rynek piwa w Polsce jest już nasycony, nie należy spodziewać się więc, że będzie rósł w szybkim tempie – mówi Tomasz Bławat.

Dalszy wzrost jest możliwy, gdyby nasza gospodarka będzie rozwijać się w tempie 4 proc. rocznie. Bogacące się społeczeństwo chętniej niż teraz kupowałoby wówczas piwo w gastronomi. Dziś udział kanału HoReCa w łącznej sprzedaży piwa jest niewielki.

- Za dobrymi wynikami Carlsberg Polska stoją wprowadzone  innowacje produktowe, które ożywiły rynek i  stanowiły odpowiedź na nowe trendy konsumenckie.  Jest to także  zasługa konsekwentnych strategii takich marek jak Harnaś, Kasztelan, Somersby – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Wyróżnieniem jest dla nas to, że nasze starania docenili klienci. W badaniu ich satysfakcji wypadliśmy najlepiej spośród ocenianych producentów piwa – dodaje.

W ubiegłym roku Polacy kupili w sumie 37,2 mln hl piwa, o 2 proc. mniej niż w 2012 r. Popyt na marki Carlsberg Polska urósł w tym czasie o 5 proc. Natomiast wartość jego sprzedaży poszła w górę o 6,6 proc.

Biznes
Jaka przyszłość regionalnych sieci szerokopasmowych
Biznes
Zażarta walka o sprzedaż okrętów podwodnych Polsce. Rząd się nie spieszy
Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki