- Za dobrymi wynikami Carlsberg Polska stoją wprowadzone innowacje produktowe, które ożywiły rynek i stanowiły odpowiedź na nowe trendy konsumenckie. Jest to także zasługa konsekwentnych strategii takich marek jak Harnaś, Kasztelan, Somersby – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Wyróżnieniem jest dla nas to, że nasze starania docenili klienci. W badaniu ich satysfakcji wypadliśmy najlepiej spośród ocenianych producentów piwa – dodaje.
W ubiegłym roku Polacy kupili w sumie 37,2 mln hl piwa, o 2 proc. mniej niż w 2012 r. Popyt na marki Carlsberg Polska urósł w tym czasie o 5 proc. Natomiast wartość jego sprzedaży poszła w górę o 6,6 proc.
Producent Okocimia chce wypaść lepiej niż konkurenci także w tym roku. Zakłada, że sprzeda w tym roku o 2-3 proc. piwa więcej niż w 2013 roku Wartość jego sprzedaży ma zwiększyć się o 4-5 proc.
Prezes trzeciego producenta piwa w Polsce uważa, że będzie dobrze, gdy łączna sprzedaż piwa utrzyma się w 2014 r. na poziomie z 2013 r.
- Rynek piwa w Polsce jest już nasycony, nie należy spodziewać się więc, że będzie rósł w szybkim tempie – mówi Tomasz Bławat.