Carlsberg rośnie, rynek maleje

W 2013 roku sprzedaż Carlsberg Polska rosła szybciej niż rynek. Dzięki temu udziały firmy były najwyższe w historii i sięgnęły 20 proc. To o 1,5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 04.03.2014 16:01

Carlsberg rośnie, rynek maleje

Foto: Bloomberg

- Za dobrymi wynikami Carlsberg Polska stoją wprowadzone  innowacje produktowe, które ożywiły rynek i  stanowiły odpowiedź na nowe trendy konsumenckie.  Jest to także  zasługa konsekwentnych strategii takich marek jak Harnaś, Kasztelan, Somersby – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Wyróżnieniem jest dla nas to, że nasze starania docenili klienci. W badaniu ich satysfakcji wypadliśmy najlepiej spośród ocenianych producentów piwa – dodaje.

W ubiegłym roku Polacy kupili w sumie 37,2 mln hl piwa, o 2 proc. mniej niż w 2012 r. Popyt na marki Carlsberg Polska urósł w tym czasie o 5 proc. Natomiast wartość jego sprzedaży poszła w górę o 6,6 proc.

Producent Okocimia chce wypaść lepiej niż konkurenci także w tym roku. Zakłada, że sprzeda w tym roku o 2-3 proc. piwa więcej niż w 2013 roku Wartość jego sprzedaży  ma zwiększyć się o 4-5 proc.

Prezes trzeciego producenta piwa w Polsce uważa, że będzie dobrze, gdy łączna sprzedaż piwa utrzyma się w 2014 r. na poziomie z 2013 r.

- Rynek piwa w Polsce jest już nasycony, nie należy spodziewać się więc, że będzie rósł w szybkim tempie – mówi Tomasz Bławat.

Dalszy wzrost jest możliwy, gdyby nasza gospodarka będzie rozwijać się w tempie 4 proc. rocznie. Bogacące się społeczeństwo chętniej niż teraz kupowałoby wówczas piwo w gastronomi. Dziś udział kanału HoReCa w łącznej sprzedaży piwa jest niewielki.

- Za dobrymi wynikami Carlsberg Polska stoją wprowadzone  innowacje produktowe, które ożywiły rynek i  stanowiły odpowiedź na nowe trendy konsumenckie.  Jest to także  zasługa konsekwentnych strategii takich marek jak Harnaś, Kasztelan, Somersby – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Wyróżnieniem jest dla nas to, że nasze starania docenili klienci. W badaniu ich satysfakcji wypadliśmy najlepiej spośród ocenianych producentów piwa – dodaje.

W ubiegłym roku Polacy kupili w sumie 37,2 mln hl piwa, o 2 proc. mniej niż w 2012 r. Popyt na marki Carlsberg Polska urósł w tym czasie o 5 proc. Natomiast wartość jego sprzedaży poszła w górę o 6,6 proc.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne