Koniec ery coffeeheaven

Na rynek powraca Costa Coffee. Zastąpi najbardziej znaną markę polskich kawiarni.

Publikacja: 04.03.2014 17:38

Będzie to już drugie wejście Costy na polski rynek. W latach 2007-2012 kawiarnie pod tą marką prowadziła spółka eCoffee. Dwa lata temu ich wyłącznym operatorem zostało CHI, właściciel coffeeheaven. Od 2010 r. firma ta należy do do Costa Limited.

Pod koniec 2012 roku pojawiły się u nas kawiarnie Costa by coffeeheaven. Zastąpiły kawiarnie Costy i część kawiarni coffeehaven. W ostatnich dwóch latach powstało 30 lokali z tym logo. W sumie w sieci zarządzanej przez CHI jest ok. 110 kawiarni.

Costa by coffeeheaven - z założenia marka przejściowa - miała być rozwijana w naszym kraju przez trzy lata. Do zastąpienia jej i coffeeheaven dojdzie jednak wcześniej. Zmiany zaczynają się do stolicy. W pierwszej fazie, która potrwa do połowy 2014 r. firma wybrała 21 spośród 50 lokali w Warszawie.

CHI podkreśla, że to największy rebranding w historii polskiego rynku kawiarnianego. Zmianom będzie towarzyszyła kampania promocyjna: radiowa, internetowa oraz outdoorowa.

- W 2010 roku CHI Polska połączyła się z konsorcjum Costa, częścią grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC, jedną z najszybciej rozwijających się firm z grupy FTSE 100. W wyniku aliansu przeprowadzono szereg zmian prowadzących do pełnego procesu rebrandingu – mówi Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający w CHI Polska. - Najważniejsze było precyzyjne zrozumienie potrzeb naszych klientów, aby móc właściwie przygotować propozycje, które, mamy nadzieję, spotkają się z ich uznaniem. W bardzo krótkim czasie zrealizowaliśmy działania z bardzo wielu obszarów, co pozwoliło nam na wcześniejsze rozpoczęcie procesu rebrandingu. Działamy szybko i energicznie, czego efektem są pierwsze, otwierane właśnie kawiarnie Costa Coffee – dodaje.

Pochodząca z Wielkiej Brytanii Costa jest największą siecią kawiarni w Europie. W sumie 29 krajach na świecie, m.in. w Chinach, na 2,8 tys. lokali.  W roku finansowym 2011/2012 wartość sprzedaży Costy sięgała 1 mld funtów. Do 2017/2018 roku ma zwiększyć się do 2mld funtów.

- Celem firmy jest, aby co roku otwierać swoje kawiarnie w dwóch nowych krajach – wyjaśnia Andrzej Jackiewicz.

Będzie to już drugie wejście Costy na polski rynek. W latach 2007-2012 kawiarnie pod tą marką prowadziła spółka eCoffee. Dwa lata temu ich wyłącznym operatorem zostało CHI, właściciel coffeeheaven. Od 2010 r. firma ta należy do do Costa Limited.

Pod koniec 2012 roku pojawiły się u nas kawiarnie Costa by coffeeheaven. Zastąpiły kawiarnie Costy i część kawiarni coffeehaven. W ostatnich dwóch latach powstało 30 lokali z tym logo. W sumie w sieci zarządzanej przez CHI jest ok. 110 kawiarni.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?