Będzie to już drugie wejście Costy na polski rynek. W latach 2007-2012 kawiarnie pod tą marką prowadziła spółka eCoffee. Dwa lata temu ich wyłącznym operatorem zostało CHI, właściciel coffeeheaven. Od 2010 r. firma ta należy do do Costa Limited.
Pod koniec 2012 roku pojawiły się u nas kawiarnie Costa by coffeeheaven. Zastąpiły kawiarnie Costy i część kawiarni coffeehaven. W ostatnich dwóch latach powstało 30 lokali z tym logo. W sumie w sieci zarządzanej przez CHI jest ok. 110 kawiarni.
Costa by coffeeheaven - z założenia marka przejściowa - miała być rozwijana w naszym kraju przez trzy lata. Do zastąpienia jej i coffeeheaven dojdzie jednak wcześniej. Zmiany zaczynają się do stolicy. W pierwszej fazie, która potrwa do połowy 2014 r. firma wybrała 21 spośród 50 lokali w Warszawie.
CHI podkreśla, że to największy rebranding w historii polskiego rynku kawiarnianego. Zmianom będzie towarzyszyła kampania promocyjna: radiowa, internetowa oraz outdoorowa.
- W 2010 roku CHI Polska połączyła się z konsorcjum Costa, częścią grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC, jedną z najszybciej rozwijających się firm z grupy FTSE 100. W wyniku aliansu przeprowadzono szereg zmian prowadzących do pełnego procesu rebrandingu – mówi Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający w CHI Polska. - Najważniejsze było precyzyjne zrozumienie potrzeb naszych klientów, aby móc właściwie przygotować propozycje, które, mamy nadzieję, spotkają się z ich uznaniem. W bardzo krótkim czasie zrealizowaliśmy działania z bardzo wielu obszarów, co pozwoliło nam na wcześniejsze rozpoczęcie procesu rebrandingu. Działamy szybko i energicznie, czego efektem są pierwsze, otwierane właśnie kawiarnie Costa Coffee – dodaje.