Reklama

Koniec ery coffeeheaven

Na rynek powraca Costa Coffee. Zastąpi najbardziej znaną markę polskich kawiarni.

Publikacja: 04.03.2014 17:38

Będzie to już drugie wejście Costy na polski rynek. W latach 2007-2012 kawiarnie pod tą marką prowadziła spółka eCoffee. Dwa lata temu ich wyłącznym operatorem zostało CHI, właściciel coffeeheaven. Od 2010 r. firma ta należy do do Costa Limited.

Pod koniec 2012 roku pojawiły się u nas kawiarnie Costa by coffeeheaven. Zastąpiły kawiarnie Costy i część kawiarni coffeehaven. W ostatnich dwóch latach powstało 30 lokali z tym logo. W sumie w sieci zarządzanej przez CHI jest ok. 110 kawiarni.

Costa by coffeeheaven - z założenia marka przejściowa - miała być rozwijana w naszym kraju przez trzy lata. Do zastąpienia jej i coffeeheaven dojdzie jednak wcześniej. Zmiany zaczynają się do stolicy. W pierwszej fazie, która potrwa do połowy 2014 r. firma wybrała 21 spośród 50 lokali w Warszawie.

CHI podkreśla, że to największy rebranding w historii polskiego rynku kawiarnianego. Zmianom będzie towarzyszyła kampania promocyjna: radiowa, internetowa oraz outdoorowa.

- W 2010 roku CHI Polska połączyła się z konsorcjum Costa, częścią grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC, jedną z najszybciej rozwijających się firm z grupy FTSE 100. W wyniku aliansu przeprowadzono szereg zmian prowadzących do pełnego procesu rebrandingu – mówi Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający w CHI Polska. - Najważniejsze było precyzyjne zrozumienie potrzeb naszych klientów, aby móc właściwie przygotować propozycje, które, mamy nadzieję, spotkają się z ich uznaniem. W bardzo krótkim czasie zrealizowaliśmy działania z bardzo wielu obszarów, co pozwoliło nam na wcześniejsze rozpoczęcie procesu rebrandingu. Działamy szybko i energicznie, czego efektem są pierwsze, otwierane właśnie kawiarnie Costa Coffee – dodaje.

Reklama
Reklama

Pochodząca z Wielkiej Brytanii Costa jest największą siecią kawiarni w Europie. W sumie 29 krajach na świecie, m.in. w Chinach, na 2,8 tys. lokali.  W roku finansowym 2011/2012 wartość sprzedaży Costy sięgała 1 mld funtów. Do 2017/2018 roku ma zwiększyć się do 2mld funtów.

- Celem firmy jest, aby co roku otwierać swoje kawiarnie w dwóch nowych krajach – wyjaśnia Andrzej Jackiewicz.

Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama