Nie napijemy się już kawy w niebie. Początek zmian – w stolicy

Znana polska marka kawiarni zniknie szybciej, niż planował jej brytyjski właściciel. ?Nie będzie już Coffeeheaven.

Publikacja: 05.03.2014 11:05

Polska jest pierwszym krajem, gdzie firma Costa, lider europejskiego rynku kawiarni, zdecydowała się połączyć globalną i lokalną markę. W efekcie pod koniec 2012 roku zadebiutowała Costa by coffeeheaven. W ciągu ostatnich dwóch lat powstało 30 lokali z tym logo. Reszta z około 110 kawiarni należących do Brytyjczyków działa nadal pod marką coffeeheaven.

– Costa by coffeeheaven od początku miała być marką przejściową, którą z czasem zastąpi Costa – powiedział podczas wtorkowej konferencji Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający w CHI Polska prowadzącej kawiarnie Costa by coffeeheaven i coffeeheaven.

Początkowo właściciel marek zakładał, że będzie rozwijał Costa by coffeeheaven przez trzy lata. Zdecydował się jednak przyspieszyć wprowadzenie globalnej marki.

– Uznaliśmy, że jesteśmy na to gotowi i będzie to dobrym rozwiązaniem nie tylko od strony konsumenckiej, ale także biznesowej – wyjaśnia Andrzej Jackiewicz.

Wśród zalet dla firmy wymienia niższe koszty i łatwiejsze zarządzanie.

Wycofywanie coffeeheaven zaczyna się od Warszawy, gdzie CHI prowadzi ok. 50 lokali. Pierwsza nowa Costa pojawiła się już w Galerii Mokotów. Kolejne kawiarnie mają zmienić nazwę – a w ślad za tym także m.in. menu i wystrój – w pierwszej połowie 2014 roku.

Andrzej Jackiewicz zapowiada, że zmiany obejmą także pozostałe lokale firmy. Nie zdradza jednak, kiedy zakończy się cały proces.

Inwestycje w istniejące lokale czasowo wyhamują tempo otwierania nowych kawiarni Costy w Polsce. W tym roku ma ich powstać kilka. Znacznie szybciej ma rosnąć liczba automatów z kawą firmy. Dziś jest ich prawie 140, w tym roku maszyny mają pojawić się w kolejnych 40 miejscach.

Będzie to już drugie wejście Costy na polski rynek. W latach 2007–2012 kawiarnie pod tą marką prowadziła spółka eCoffee. Dwa lata temu ich wyłącznym operatorem zostało CHI, od 2010 r. należące do Costa Limited.

Dziś na świecie jest ok. 2,8 tys. kawiarni Costy.

Polska jest pierwszym krajem, gdzie firma Costa, lider europejskiego rynku kawiarni, zdecydowała się połączyć globalną i lokalną markę. W efekcie pod koniec 2012 roku zadebiutowała Costa by coffeeheaven. W ciągu ostatnich dwóch lat powstało 30 lokali z tym logo. Reszta z około 110 kawiarni należących do Brytyjczyków działa nadal pod marką coffeeheaven.

– Costa by coffeeheaven od początku miała być marką przejściową, którą z czasem zastąpi Costa – powiedział podczas wtorkowej konferencji Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający w CHI Polska prowadzącej kawiarnie Costa by coffeeheaven i coffeeheaven.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki