Polska jest pierwszym krajem, gdzie firma Costa, lider europejskiego rynku kawiarni, zdecydowała się połączyć globalną i lokalną markę. W efekcie pod koniec 2012 roku zadebiutowała Costa by coffeeheaven. W ciągu ostatnich dwóch lat powstało 30 lokali z tym logo. Reszta z około 110 kawiarni należących do Brytyjczyków działa nadal pod marką coffeeheaven.
– Costa by coffeeheaven od początku miała być marką przejściową, którą z czasem zastąpi Costa – powiedział podczas wtorkowej konferencji Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający w CHI Polska prowadzącej kawiarnie Costa by coffeeheaven i coffeeheaven.
Początkowo właściciel marek zakładał, że będzie rozwijał Costa by coffeeheaven przez trzy lata. Zdecydował się jednak przyspieszyć wprowadzenie globalnej marki.
– Uznaliśmy, że jesteśmy na to gotowi i będzie to dobrym rozwiązaniem nie tylko od strony konsumenckiej, ale także biznesowej – wyjaśnia Andrzej Jackiewicz.
Wśród zalet dla firmy wymienia niższe koszty i łatwiejsze zarządzanie.