Ożywienie gospodarcze widoczne w portfelu Asseco BS

Producent systemów do zarządzania (ERP) planuje mocne wejście na rynki zagraniczne.

Publikacja: 07.03.2014 08:28

Asseco BS co roku ma solidne zyski

Asseco BS co roku ma solidne zyski

Foto: Rzeczpospolita

Przedstawiciele Asseco Business Solutions twierdzą, że poprawa koniunktury gospodarczej przekłada się pozytywnie na zainteresowanie klientów nowoczesnymi rozwiązaniami informatycznymi. Dlatego portfel zamówień Asseco BS, które specjalizuje się w produkcji aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwem ERP (firma z grupy Asseco jest jednym z liderów tego rynku w Polsce), na 2014 r. ma wartość 86 mln zł, co stanowi 59 proc. zeszłorocznych przychodów.

– Po raz pierwszy od kilku kwartałów nasz portfel jest większy niż rok wcześniej. To bardzo dobry sygnał – stwierdza Mariusz Lizon, członek zarządu lubelskiej spółki odpowiedzialny za finanse. Rok temu Asseco BS miał zamówienia za 81,1 mln zł. – Klienci znacznie chętniej niż jeszcze kilka miesięcy temu rozmawiają o nowych projektach – przyznaje Wojciech Barczentewicz, prezes Asseco BS. Przestrzega jednak przed nadmiernym optymizmem. – Liczymy, na bazie solidnego portfela zamówień, że w całym roku uda nam się poprawić wyniki, ale dynamika wzrostu nie będzie duża – oznajmia.

Kierowana przez niego spółka mile zaskoczyła akcjonariuszy rezultatami za 2013 r., bo dane po trzech kwartaach były sporo słabsze niż rok wcześniej. Tymczasem w całym 2013 r. sprzedaż firmy powiększyła się do prawie 146 mln zł, czyli o 5 proc. w porównaniu z 2012 r. Wynik EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) powiększył się o 6 proc., do 43,4 mln zł. Wynik operacyjny wzrósł o 4 proc., do 31,8 mln zł, a netto o 1 proc., do 26,8 mln zł.

Lizon podkreśla, że Asseco BS trzyma koszty pod kontrolą. Zwraca uwagę na solidne przepływy gotówkowe. W 2013 r. zasoby gotówki powiększyły się o 6,5 mln zł, do 54,7 mln zł. Dlatego zarząd Asseco BS podjął decyzję, że cały zeszłoroczny zysk trafi na dywidendę. Wyniesie po 0,8 zł na akcję.

Asseco BS systematycznie odświeża i rozbudowuje portfolio produktowe. Nowej wersji doczekał się m.in. produkt dla firm faktoringowych. – Faktor 3 został m.in. wybrany przez ING Commercial Finance (Polska) – podkreśla Piotr Masłowski, wiceprezes Asseco BS odpowiedzialny za technologię. Jest szczególnie zadowolony ze sprzedaży systemu Mobile Touch (system klasy SFA – wspiera pracę przedstawicieli handlowych). – W 2013 r. wdrożyliśmy tę aplikację u 12 klientów. Korzysta z niego ponad 2 tys. użytkowników – oświadcza Masłowski. Na 2014 r. spółka ma już parafowane umowy z kolejnym dziewięcioma klientami (1,5 tys. użytkowników).

– Mocno interesujemy się nowymi rynkami, w tym pozaeuropejskimi. Mobile Touch cieszy się m.in. sporym zainteresowaniem w Rosji, gdzie prowadzimy bardzo obiecujące negocjacje – mówi Masłowski. Asseco BS chce budować sieć partnerską, w tym w Niemczech. Mobile Touch został również wybrany jako rekomendowany dostawca systemów klasy SFA przez jednego ze światowych liderów branży FMCG. – Mam nadzieję, że za rok będziemy mogli się już pochwalić pozytywnymi efektami budowy sieci sprzedaży zagranicznej – oświadcza przedstawiciel Asseco BS.

—dwol

Przedstawiciele Asseco Business Solutions twierdzą, że poprawa koniunktury gospodarczej przekłada się pozytywnie na zainteresowanie klientów nowoczesnymi rozwiązaniami informatycznymi. Dlatego portfel zamówień Asseco BS, które specjalizuje się w produkcji aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwem ERP (firma z grupy Asseco jest jednym z liderów tego rynku w Polsce), na 2014 r. ma wartość 86 mln zł, co stanowi 59 proc. zeszłorocznych przychodów.

– Po raz pierwszy od kilku kwartałów nasz portfel jest większy niż rok wcześniej. To bardzo dobry sygnał – stwierdza Mariusz Lizon, członek zarządu lubelskiej spółki odpowiedzialny za finanse. Rok temu Asseco BS miał zamówienia za 81,1 mln zł. – Klienci znacznie chętniej niż jeszcze kilka miesięcy temu rozmawiają o nowych projektach – przyznaje Wojciech Barczentewicz, prezes Asseco BS. Przestrzega jednak przed nadmiernym optymizmem. – Liczymy, na bazie solidnego portfela zamówień, że w całym roku uda nam się poprawić wyniki, ale dynamika wzrostu nie będzie duża – oznajmia.

Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!