Reklama

Ożywienie gospodarcze widoczne w portfelu Asseco BS

Producent systemów do zarządzania (ERP) planuje mocne wejście na rynki zagraniczne.

Publikacja: 07.03.2014 08:28

Asseco BS co roku ma solidne zyski

Asseco BS co roku ma solidne zyski

Foto: Rzeczpospolita

Przedstawiciele Asseco Business Solutions twierdzą, że poprawa koniunktury gospodarczej przekłada się pozytywnie na zainteresowanie klientów nowoczesnymi rozwiązaniami informatycznymi. Dlatego portfel zamówień Asseco BS, które specjalizuje się w produkcji aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwem ERP (firma z grupy Asseco jest jednym z liderów tego rynku w Polsce), na 2014 r. ma wartość 86 mln zł, co stanowi 59 proc. zeszłorocznych przychodów.

– Po raz pierwszy od kilku kwartałów nasz portfel jest większy niż rok wcześniej. To bardzo dobry sygnał – stwierdza Mariusz Lizon, członek zarządu lubelskiej spółki odpowiedzialny za finanse. Rok temu Asseco BS miał zamówienia za 81,1 mln zł. – Klienci znacznie chętniej niż jeszcze kilka miesięcy temu rozmawiają o nowych projektach – przyznaje Wojciech Barczentewicz, prezes Asseco BS. Przestrzega jednak przed nadmiernym optymizmem. – Liczymy, na bazie solidnego portfela zamówień, że w całym roku uda nam się poprawić wyniki, ale dynamika wzrostu nie będzie duża – oznajmia.

Kierowana przez niego spółka mile zaskoczyła akcjonariuszy rezultatami za 2013 r., bo dane po trzech kwartaach były sporo słabsze niż rok wcześniej. Tymczasem w całym 2013 r. sprzedaż firmy powiększyła się do prawie 146 mln zł, czyli o 5 proc. w porównaniu z 2012 r. Wynik EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) powiększył się o 6 proc., do 43,4 mln zł. Wynik operacyjny wzrósł o 4 proc., do 31,8 mln zł, a netto o 1 proc., do 26,8 mln zł.

Lizon podkreśla, że Asseco BS trzyma koszty pod kontrolą. Zwraca uwagę na solidne przepływy gotówkowe. W 2013 r. zasoby gotówki powiększyły się o 6,5 mln zł, do 54,7 mln zł. Dlatego zarząd Asseco BS podjął decyzję, że cały zeszłoroczny zysk trafi na dywidendę. Wyniesie po 0,8 zł na akcję.

Asseco BS systematycznie odświeża i rozbudowuje portfolio produktowe. Nowej wersji doczekał się m.in. produkt dla firm faktoringowych. – Faktor 3 został m.in. wybrany przez ING Commercial Finance (Polska) – podkreśla Piotr Masłowski, wiceprezes Asseco BS odpowiedzialny za technologię. Jest szczególnie zadowolony ze sprzedaży systemu Mobile Touch (system klasy SFA – wspiera pracę przedstawicieli handlowych). – W 2013 r. wdrożyliśmy tę aplikację u 12 klientów. Korzysta z niego ponad 2 tys. użytkowników – oświadcza Masłowski. Na 2014 r. spółka ma już parafowane umowy z kolejnym dziewięcioma klientami (1,5 tys. użytkowników).

Reklama
Reklama

– Mocno interesujemy się nowymi rynkami, w tym pozaeuropejskimi. Mobile Touch cieszy się m.in. sporym zainteresowaniem w Rosji, gdzie prowadzimy bardzo obiecujące negocjacje – mówi Masłowski. Asseco BS chce budować sieć partnerską, w tym w Niemczech. Mobile Touch został również wybrany jako rekomendowany dostawca systemów klasy SFA przez jednego ze światowych liderów branży FMCG. – Mam nadzieję, że za rok będziemy mogli się już pochwalić pozytywnymi efektami budowy sieci sprzedaży zagranicznej – oświadcza przedstawiciel Asseco BS.

—dwol

Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama