Fruit Ocean oskarża Zbyszko Company

Właściciel marki Clic uważa, że nowe napoje funkcjonalne Roko konkurenta to podróbki. O zbadanie sprawy zwrócił się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Rywal odpiera zarzuty.

Publikacja: 18.03.2014 15:40

Fruit Ocean oskarża Zbyszko Company

Foto: Fotorzepa

- Po konsultacjach z kancelariami prawnymi uznaliśmy działanie Zbyszko Company za czyn nieuczciwej konkurencji i ewidentne podrobienie naszego produktu o nazwie Clic. Uważamy, że takie działania Zbyszko narażają naszą spółkę na straty. Obecnie analizujemy wysokość strat i szacujemy kilka milionów  – podkreśla Marek Kołtonik, prezes Fruit Ocean.

Pisma do sieci już w drodze

Chodzi o wprowadzone w ostatnich dniach do sklepów napoje funkcjonalne pod marką Roko. Jak wyjaśnia Fruit Ocean działanie to jest niezgodne z zapisami umów z dużymi sieciami handlowymi. I do nich właśnie zamierza wysłać pisma informujące o łamaniu prawa handlowego przez trzy napoje Zbyszko. Trafią do największych sieci handlowych , m.in : Auchan, Carrefour, Żabka, Tesco, Biedronka.

Prawnicy Fruit Ocean są przekonani, że firma Zbyszko ''wykorzystała rozwiązania opracowane i zastosowane prze spółkę w napojach funkcjonalnych Clic bez poniesienia nakładów w celu stworzenia własnych rozwiązań,  co stanowi zachowanie sprzeczne z dobrymi obyczajami i narusza interes gospodarczy spółki'' – podaje firma w komunikacie.

-  Oczekujemy na stanowisko drugiej strony. Jeśli tego nie zrobi, spotkamy się w sądzie. Jednocześnie skierowaliśmy pismo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta z prośbą o zbadanie działania Zbyszko Company  – deklaruje prezes Fruit Ocean.

Gdzie to podobieństwo?

Co na to Zbyszko? - Z przykrością obserwujemy nieetyczne działania firmy Fruit Ocean i ubolewamy, że działania tejże firmy wykorzystują media i prasę jako podstawowy  instrument promocji swojego produktu – informuje Dariusz Sieczak, marketing manager firmy Zbyszko.

Dodaje, że działania te szkodzą wizerunkowi firmy i jej marki Roko, a to oznacza, że Zbyszko poważnie  rozważa podjęcie odpowiednich działań prawnych  związanych z  ukróceniem tego procederu.

W firmie Zbyszko wyjaśniają, że o istnieniu produktu Click i roszczeniach jego producenta, dowiedzieli się  z informacji medialnych. - Jest co najmniej dziwne i bardziej wygląda to na chęć taniego  wypromowania siebie i swojej marki, niż jakikolwiek dialog biznesowy – wyjaśnia Dariusz Sieczak.

Podkreśla, że strategia brandu Roko i jej poszczególne etapy zostały określone już  2012 roku. Ponadto trudno  doszukać się także podobieństwa Clic i Roko. Butelki mają zupełnie różny m.in. kształt, pojemność, skład czy kolorystykę.

- Po konsultacjach z kancelariami prawnymi uznaliśmy działanie Zbyszko Company za czyn nieuczciwej konkurencji i ewidentne podrobienie naszego produktu o nazwie Clic. Uważamy, że takie działania Zbyszko narażają naszą spółkę na straty. Obecnie analizujemy wysokość strat i szacujemy kilka milionów  – podkreśla Marek Kołtonik, prezes Fruit Ocean.

Pisma do sieci już w drodze

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Biznes
Konflikt Indii z Pakistanem. Rozmowy Chin i USA. Obniżka stóp procentowych
Biznes
Impact’25 i Obama. Co wydarzy się w Poznaniu?
Biznes
Paraliż lotnisk i internetu w Rosji. 60 tysięcy pasażerów utknęło
Biznes
Na stole 17. pakiet sankcji wobec Rosji. Cios we flotę cieni i sojuszników Kremla
Biznes
UE bez rosyjskiej energii. Zapaść w motoryzacji. Weto ws. składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku