Reklama

Fruit Ocean oskarża Zbyszko Company

Właściciel marki Clic uważa, że nowe napoje funkcjonalne Roko konkurenta to podróbki. O zbadanie sprawy zwrócił się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Rywal odpiera zarzuty.

Publikacja: 18.03.2014 15:40

Fruit Ocean oskarża Zbyszko Company

Foto: Fotorzepa

- Po konsultacjach z kancelariami prawnymi uznaliśmy działanie Zbyszko Company za czyn nieuczciwej konkurencji i ewidentne podrobienie naszego produktu o nazwie Clic. Uważamy, że takie działania Zbyszko narażają naszą spółkę na straty. Obecnie analizujemy wysokość strat i szacujemy kilka milionów  – podkreśla Marek Kołtonik, prezes Fruit Ocean.

Pisma do sieci już w drodze

Chodzi o wprowadzone w ostatnich dniach do sklepów napoje funkcjonalne pod marką Roko. Jak wyjaśnia Fruit Ocean działanie to jest niezgodne z zapisami umów z dużymi sieciami handlowymi. I do nich właśnie zamierza wysłać pisma informujące o łamaniu prawa handlowego przez trzy napoje Zbyszko. Trafią do największych sieci handlowych , m.in : Auchan, Carrefour, Żabka, Tesco, Biedronka.

Prawnicy Fruit Ocean są przekonani, że firma Zbyszko ''wykorzystała rozwiązania opracowane i zastosowane prze spółkę w napojach funkcjonalnych Clic bez poniesienia nakładów w celu stworzenia własnych rozwiązań,  co stanowi zachowanie sprzeczne z dobrymi obyczajami i narusza interes gospodarczy spółki'' – podaje firma w komunikacie.

-  Oczekujemy na stanowisko drugiej strony. Jeśli tego nie zrobi, spotkamy się w sądzie. Jednocześnie skierowaliśmy pismo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta z prośbą o zbadanie działania Zbyszko Company  – deklaruje prezes Fruit Ocean.

Gdzie to podobieństwo?

Co na to Zbyszko? - Z przykrością obserwujemy nieetyczne działania firmy Fruit Ocean i ubolewamy, że działania tejże firmy wykorzystują media i prasę jako podstawowy  instrument promocji swojego produktu – informuje Dariusz Sieczak, marketing manager firmy Zbyszko.

Reklama
Reklama

Dodaje, że działania te szkodzą wizerunkowi firmy i jej marki Roko, a to oznacza, że Zbyszko poważnie  rozważa podjęcie odpowiednich działań prawnych  związanych z  ukróceniem tego procederu.

W firmie Zbyszko wyjaśniają, że o istnieniu produktu Click i roszczeniach jego producenta, dowiedzieli się  z informacji medialnych. - Jest co najmniej dziwne i bardziej wygląda to na chęć taniego  wypromowania siebie i swojej marki, niż jakikolwiek dialog biznesowy – wyjaśnia Dariusz Sieczak.

Podkreśla, że strategia brandu Roko i jej poszczególne etapy zostały określone już  2012 roku. Ponadto trudno  doszukać się także podobieństwa Clic i Roko. Butelki mają zupełnie różny m.in. kształt, pojemność, skład czy kolorystykę.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama