Reklama
Rozwiń

Plastik w sklepach staje się wrogiem publicznym numer jeden

Sklepy spożywcze na wyścigi wprowadzają ekologiczne rozwiązania.

Aktualizacja: 29.06.2019 12:55 Publikacja: 29.06.2019 08:00

Ekologia zaczyna zmieniać modele biznesowe wielu firm

Ekologia zaczyna zmieniać modele biznesowe wielu firm

Foto: shutterstock

Walka z plastikiem przeniosła siew dużej części na sklepowy front, a firmy nawet wyprzedzają regulacje prawne. Unia Europejska już przegłosowała zakaz sprzedaży jednorazowych produktów plastikowych od 2021 r. – chodzi o sztućce, słomki czy talerze.

Problem ma bowiem coraz większą skalę, sektor tworzyw sztucznych w Europie (producenci surowców, produktów i maszyn) zatrudnia 1,5 mln osób i generuje 340 mld euro obrotów. Sam rynek opakowań w Polsce szacowany jest na 33,5 mld zł, z czego około połowy stanowią opakowania z tworzyw sztucznych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama