Reklama
Rozwiń
Reklama

Będzie więcej kawiarni Costy

Właściciel coffeheaven chce mieć około 1850 kawiarni na świecie. W roku finansowym 2013/2014 roku miał ich 1106.

Publikacja: 29.04.2014 15:57

Ubiegły rok finansowy był udany dla Costy. Otworzyła 119 kawiarni poza Wielką Brytanią, najwięcej w ciągu ostatnich pięciu lat - podał we wtorek jej właściciel firma Whitbread. W porównaniu do 2009/2010 roku Costa miała o ok. 108 proc. więcej lokali poza swoim rodzimym rynkiem.

Costa rośnie także na rynku brytyjskim. W 2013/2014  roku miał tam  1755 kawiarni. Rok wcześniej było ich 1552, a w 2010 r. ich liczba sięgała 1175.

Udziały Costy w brytyjskim  rynku kawiarnianym sięgały 12 proc., wobec 7 proc. w 2009 r. W ubiegłym roku właściciel coffeeheaven miał niemal dwa razy więcej lokali niż Starbucks oraz około trzy razy więcej niż Nero.

Wśród nowych krajów, gdzie pojawiła się w ubiegłym roku finansowym były Hiszpania i Maroko. Szczególnie dobrze wypadła na rynku azjatyckim. W Chinach Costa miała 326  kawiarni. Tylko w ciągu ostatniego roku otworzyła ich tam 73. Zwiększyła także udziały rynkowe w Irlandii.

Whitbread podał także, że w Polsce – na jak zaznaczył  trudnym rynku -  został wdrożony plan naprawczy. Zamkniętych zostało 15 niedochodowych kawiarni.  CHI, spółka zarządzająca biznesem Costy w Polsce podała w marcu 2014 r., że w sumie jej sieć liczy w naszym kraju ok. 110 kawiarni. Daje jej to pozycję lidera nad Wisłą. Większość z nich działa nadal pod marką coffeeheaven.

Reklama
Reklama

Pod koniec 2012 roku pojawiły się u nas kawiarnie Costa by coffeeheaven. Zastąpiły kawiarnie Costy i część kawiarni coffeehaven. W ostatnich dwóch latach powstało 30 lokali z tym logo.

Costa by coffeeheaven - z założenia marka przejściowa - miała być rozwijana w naszym kraju przez trzy lata. Do zastąpienia jej i coffeeheaven dojdzie jednak wcześniej. Zmiany zaczynają się od stolicy. W pierwszej fazie, która potrwa do połowy 2014 r. firma wybrała 21 spośród 50 lokali w Warszawie.

CHI podkreśla, że to największy rebranding w historii polskiego rynku kawiarnianego.

W 2013/2014 roku Whitbread miał w sumie 2,3 mld funtów przychodów. Były rok do roku o 13 proc. wyższe.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama