W ubiegłym miesiącu sprzedaż marki przekroczyła 2,2 tys. samochodów osobowych i dostawczych. Ponieważ rosła powyżej rynku, Opel zdołał zwiększyć swój rynkowy udział z 6 proc. uzyskanych przed rokiem do 7 proc. obecnie.
Dla niemieckiego producenta był to najlepszy kwiecień od 2008 roku i czwarty z rzędu miesiąc, w którym do klientów Opla trafiło ponad 2 tys. aut. Łącznie po pierwszych czterech miesiącach roku sprzedaż Opla w Polsce sięgnęła 9,1 tys. samochodów, czyli o 40,6 proc. więcej niż w okresie styczeń - kwiecień ubiegłego roku, zakończonym wynikiem 6472 sztuk. To dla marki wynik najlepszy od 5 lat.
Liderem sprzedaży marki w okresie od stycznia do kwietnia jest najbardziej popularny model wśród klientów indywidualnych w Polsce, czyli Opel Corsa – sprzedano 2854 sztuk. Tuż za Corsą uplasowała się Astra ze sprzedażą 2615 egzemplarzy, trzecie miejsce przypadło Insignii - 1479 sztuk.
Kwiecień był także kolejnym miesiącem wzrostów sprzedaży samochodów dostawczych Opla. Sprzedaż marki w tym miesiącu zwiększyła się o 9,3 proc. w porównaniu do ubiegłęgo roku. Łącznie od początku tego roku Opel sprzedał o 51,6 proc. samochodów dostawczych więcej niż w roku 2013. Najpopularniejszym modelem w gamie był Opel Vivaro – ponad 105 proc. wzrostu i 424 sprzedane samochody. – Tak duży wzrost Opla w segmencie samochodów dostawczych jest dla nas bardzo dobrym prognostykiem przed wprowadzeniem na polski rynek nowej generacji Opla Vivaro oraz Opla Movano z zupełnie nowymi, mocnymi, a przy tym wyjątkowo oszczędnymi silnikami – mówi dyrektor generalny General Motors Poland, Wojciech Mieczkowski. Nowe modele dostawczaków, debiutujące przed paroma dniami podczas targów w Birmingham, będzie można zamawiać w Polsce już od czerwca.