Reklama

150 mln euro na astrę z Gliwic

Ponad pół miliarda euro będzie kosztowało Opla zamknięcie fabryki w Bochum. 550 mln euro pochłoną odprawy dla pracowników.

Publikacja: 20.05.2014 09:15

Takie dane podała „Automotive News Europe" (ANE)  za „Frankfurter Allgemeine Zeitung". Te kwoty zostały już zatwierdzone przez zarząd General Motors  jako część kosztów restrukturyzacji Opla. Opel nie komentuje tych informacji.

„ANE" podaje również, że dodatkowo ponad 300 mln euro zostanie wydane na przeniesienie produkcji  modelu Astra do dwóch fabryk Opla – polskiej w Gliwicach i brytyjskiej w Ellesmere Port. Każda z nich otrzyma na związane z tym inwestycje po 150 mln euro.

W październiku 2013 roku  ówczesny szef rady nadzorczej Opla, a obecnie  prezes komitetu pełnomocników, Dan Ammann stwierdził, że koncern poniesie znaczne koszty restrukturyzacji związane z zamknięciem do końca 2014 r. montowni w Bochum. 2014 rok określił jako przejściowy w Europie w ramach szerszych działań koncernu mających doprowadzić do równowagi  finansowej w Europie.

W kwietniu 2013 r. Opel zatwierdził zamknięcie   zakładu w Bochum i  rozpoczęły się negocjacje odpraw dla pracowników. Likwidacja  fabryki jest częścią strategii osiągnięcia rentowności do 2016 r. po ponad dekadzie strat GM w Europie.

Dla wsparcia Opla GM zdecydował się na wycofanie z większości krajów na naszym kontynencie marki Chevrolet, ponieważ wiele modeli się pokrywało, a chevrolety były tańsze.

Reklama
Reklama

Dzisiaj GM zatrudnia w Europie 40 tys. osób, z czego 22 tys. w Niemczech, gdzie po restrukturyzacji  zostaną   zamrożone płace.   3,5 tys. osób  zatrudnionych  jest  w gliwickiej fabryce, skąd oprócz astry wyjeżdża również  kabriolet Cascada. W ramach wsparcia dla Opla z Korei Południowej zostanie przeniesiona do  hiszpańskiej Saragossy   produkcja SUVa Mokka.

Według „ANE" dyrektor generalny Opla i prezes General Motors Europe Karl-Thomas Neumann otrzymał przedłużenie kontraktu do końca 2018  r.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama