Takie dane podała „Automotive News Europe" (ANE) za „Frankfurter Allgemeine Zeitung". Te kwoty zostały już zatwierdzone przez zarząd General Motors jako część kosztów restrukturyzacji Opla. Opel nie komentuje tych informacji.
„ANE" podaje również, że dodatkowo ponad 300 mln euro zostanie wydane na przeniesienie produkcji modelu Astra do dwóch fabryk Opla – polskiej w Gliwicach i brytyjskiej w Ellesmere Port. Każda z nich otrzyma na związane z tym inwestycje po 150 mln euro.
W październiku 2013 roku ówczesny szef rady nadzorczej Opla, a obecnie prezes komitetu pełnomocników, Dan Ammann stwierdził, że koncern poniesie znaczne koszty restrukturyzacji związane z zamknięciem do końca 2014 r. montowni w Bochum. 2014 rok określił jako przejściowy w Europie w ramach szerszych działań koncernu mających doprowadzić do równowagi finansowej w Europie.
W kwietniu 2013 r. Opel zatwierdził zamknięcie zakładu w Bochum i rozpoczęły się negocjacje odpraw dla pracowników. Likwidacja fabryki jest częścią strategii osiągnięcia rentowności do 2016 r. po ponad dekadzie strat GM w Europie.
Dla wsparcia Opla GM zdecydował się na wycofanie z większości krajów na naszym kontynencie marki Chevrolet, ponieważ wiele modeli się pokrywało, a chevrolety były tańsze.