Japoński producent nie tylko przewodzi w zestawieniu, ale wyraźnie powiększą swoją przewagę nad kolejnymi markami (BMW, Mercedes). Marka Toyota została wyceniona na 29,6 mld dolarów, czyli aż o 21 proc. więcej niż przed rokiem.
Eksperci Millward Brown wyróżnili trzy kluczowe obszary, które pozwoliły Toyocie powiększyć przewagę nad pozostałymi firmami, a jednocześnie okazują się kluczowe w postrzeganiu samochodów przez klientów: to technologia, bezpieczeństwo i zaufanie do marki. Na dziewięć edycji raportu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, Toyota okazywała się najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie aż siedmiokrotnie. Dalszy wzrost jej wartości ma być potwierdzeniem pozycji lidera, jaką koncern utrzymuje na światowych rynkach nie tylko w zakresie liczby wyprodukowanych i sprzedanych samochodów, ale także wysokiej pozycji wizerunkowej.
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2014 (Millward Brown).