P&G sporządził listę 100 marek, których produkty sprzedają się coraz słabiej. Roczny obrót Brauna spadł poniżej miliarda dolarów rocznie. Zdaniem niemieckich mediów to ostatecznie przesądziło o decyzji amerykańskiego koncernu by pozbyć się tej marki.
Braun powstał w 1921 roku we Frankfurcie nad menem, a od 2005 roku jest własnością koncerny P&G. Firma specjalizowała się w produkcji drobnego sprzętu AGD, ale najbardziej znana jest z maszynek do golenia i golarek. Część firmy - odpowiedzialną za sprzęt AGD - P&G odsprzedał dwa lata temu francuskiemu De'Longhi.
P&G nie komentuje doniesień prasowych, ale wynika z nich, że już prowadzone są rozmowy na temat sprzedaży marki. Doradcą koncernu jest bank Goldman Sachs.
P&G chce też pozbyć się producenta baterii Duracell, który ma równie złe wyniki jak Braun. Prezes P&G A.G. Lafley jest zdecydowany pozbyć się wszystkich marek, które kolejny kwartał pod rząd mają coraz mniejsze obroty. Lafley zapowiedział, że chce się skoncentrować na "miliardowych spółkach", jak Gillette, Pampers, Head & Shoulders czy Wella.