Był szampan, wspólne zdjęcia oraz zapowiedzi nowych inwestycji, na których skorzystają wydawcy prasy i jej czytelnicy. Przedstawiciele Ruchu i e-Kiosku podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy formalnie ogłosili podpisaną w poniedziałek umowę o współpracy. Zgodnie z nią należący do Presspubliki e-Kiosk, lider elektronicznej dystrybucji prasy, przejął sklep Nexto.pl, należący do Ruchu. Z kolei Ruch, potentat kolportażu prasy papierowej, objął 28,14 proc. akcji e-Kiosku.
– Zależało nam, by do naszej bardzo dobrej oferty prasy papierowej dołączyć prasę elektroniczną, tak by jak najlepiej obsługiwać szerokie spektrum wydawców – podkreślał Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu. Prezes firmy Igor Chalupec przyznał, że pomysł współpracy narodził się przed rokiem, przy okazji spotkań w Polskiej Radzie Biznesu z Grzegorzem Hajdarowiczem, właścicielem Presspubliki (głównego akcjonariusza e-Kiosku), a został zrealizowany po dwóch miesiącach negocjacji.
Teraz kolejne miesiące mają przynieść przyspieszenie rozwoju e-Kiosku i całego rynku elektronicznej dystrybucji prasy. Przedstawiciele obu firm mówili też o nowych możliwościach dla wydawców prasy, którym łatwiej teraz będzie przejść z rynku wydań papierowych do rynku wydań elektronicznych. – Razem z Ruchem mamy możliwości tworzenia nowego rynku wydawniczego, tym bardziej że w grupie kapitałowej Gremi rozumiemy biznesowe potrzeby wydawców – mówił Dariusz Bąk, prezes e-Kiosku, zapowiadając, że jeszcze w tym roku spółka wprowadzi nowe rozwiązania technologiczne korzystne i dla wydawców, i dla czytelników.
Marcin Kowalczyk, dyrektor zarządzający e-Kiosku, zapowiedział, że spółka do końca roku powiększy swą ofertę z prawie 400 do 500 tytułów.
—a.b.