Zostanie podzielona na dwie części: odcinek od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem) wybuduje konsorcjum firm: Salini Polska, Impergilo, Todini Costruzioni Generali i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex. Zaoferowały one realizację przedsięwzięcia za 331, 6 mln zł. Z kolei odcinek Drugi odcinek, od Kobyłki do Radzymina zrealizuje konsorcjum firm Astaldi i PBDIM Mińsk Mazowiecki za 405,9 mln zł. Zawarcie umów z wybranymi wykonawcami zaplanowane zostało do końca tego roku - po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i uzyskaniu przez wykonawców zabezpieczenia wykonania umowy.

Nowa trasa zostanie zrealizowana w 32 miesiące od podpisania umowy. Natomiast w ramach zadania drugiego wykonawca robót przez kolejne 4 miesiące będzie remontował fragment istniejącej drogi krajowej nr 8. Warszawski oddział GDDKiA czeka na oferty cenowe w czterech kolejnych toczących się przetargach na budowę ok. 74 km dróg za prawie 10 mld zł.

Zaproszenia do składania ofert zostały wysłane w sierpniu tego roku. Termin ich składania we wszystkich przypadkach został wyznaczony na październik. Toczące się przetargi obejmują budowę 18,5 km Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska – Lubelska, kontynuację projektowania i budowę 24,6 km obwodnicy Radomia, kontynuację projektowania i budowę trasy S8 Radziejowice – Paszków o długości 21,5 km oraz zaprojektowanie i budowę 9 km odcinka obwodnicy Góry Kalwarii.

Zaproszenie do składania ofert to drugi etap przetargu. W pierwszym zainteresowane realizacją inwestycji firmy składały wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Ocenie podlegało doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy.