USA: trwa czarna seria samochodowych defektów

Trwa czarna seria defektów wykrywanych w amerykańskich samochodach. Tylko w tym tygodniu producenci wezwali do napraw ponad 780 tysięcy pojazdów

Publikacja: 30.10.2014 18:35

USA: trwa czarna seria samochodowych defektów

Foto: Bloomberg

Problemy dotknęły przede wszystkim nowo utworzonego Fiata Chryslera. Koncern poinformował o dwóch wezwaniach do napraw, które dotyczą przede wszystkim większych pojazdów – furgonetek i aut sportowo-użytkowych (SUV).

Dotyczą one w sumie 566 tysięcy samochodów. Pierwsza usterka, dotyczy wyłączających się mechanizmów kontroli reakcji, co można stosunkowo łatwo usunąć przy pomocy korekty oprogramowania. Druga – mechanizmów podgrzewania paliwa w silnikach dieslowskich, ktore mogą stać się przyczyną pożarów. W obu przypadkach nie doszło jednak do poważniejszych wypadków – zastrzegł się producent.

Tylko w tym roku Fiat Chrysler musiał odwołać do napraw 6,4 miliona pojazdów na całym świecie, z czego 5,1 mln w USA. Koncern musi się borykać z wizerunkowym problemem – w rankingu prestiżowego "Consumer Reports" cztery należące do Fiata Chryslera marki – Dodge, Ram, Jeep oraz sam Fiat plasują się na samym dole rankingów.

Drugi z członków Wielkiej Trójki, Ford, wezwał z kolei do naprawy 205 tysięcy dużych pojazdów SUV z roczników 2007-2008, głównie w północnych stanach USA i w Kanadzie. Okazało się, że zbiorniki paliwa zbyt szybko ulegają w nich korozji, co może prowadzić do wycieków.

Ani Ford and Fiat Chrysler nie są jednak rekordzistami. Niechlubną palmę pierwszeństwa dzierży w tym roku General Motors, który musiał już naprawiać ponad 30 milionów swoich aut. W sumie na całym świecie wezwano do napraw ponad 52 miliony pojazdów co jest liczbą wyższą od dotychczasowego rekordu z 2004 roku.

Problemy dotknęły przede wszystkim nowo utworzonego Fiata Chryslera. Koncern poinformował o dwóch wezwaniach do napraw, które dotyczą przede wszystkim większych pojazdów – furgonetek i aut sportowo-użytkowych (SUV).

Dotyczą one w sumie 566 tysięcy samochodów. Pierwsza usterka, dotyczy wyłączających się mechanizmów kontroli reakcji, co można stosunkowo łatwo usunąć przy pomocy korekty oprogramowania. Druga – mechanizmów podgrzewania paliwa w silnikach dieslowskich, ktore mogą stać się przyczyną pożarów. W obu przypadkach nie doszło jednak do poważniejszych wypadków – zastrzegł się producent.

Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji