Razem z oddanym do ruchu w ubiegłym roku pierwszym etapem inwestycji, ta prawie 8-kilometrowa droga pozwoli w pełni wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta. Wykonawcą prac było konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua i Dragadosu. Wartość robót to niespełna 67 mln zł. Oddanie do ruchu trasy głównej nastąpiło 3 miesiące przed umownym terminem.
Nowa obwodnica zmniejszy hałas i ilość zanieczyszczeń, a zarazem zwiększy bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Ma się także przyczynić do atrakcyjnego zagospodarowania miasta i gminy poprzez stworzenie warunków do rozwoju przedsiębiorczości i turystyki. Trasa ma bowiem nie tylko charakter lokalny, ale jest strategicznym rozwiązaniem z perspektywy rozwoju głównych kierunków transportowych. - To inwestycja, która jest elementem jednego z kierunków ponadregionalnych i międzypaństwowych, łączących centralną Polskę ze wschodem kraju i Ukrainą – tłumaczy rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Jan Krynicki. Podobne znaczenie będzie mieć inna przygotowywana inwestycja - obwodnica Stalowej Woli i Niska, która podobnie jak obwodnica Leżajska będzie częścią tego korytarza transportowego.
Budowa II etapu obwodnicy Leżajska w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik-Przemyśl obejmowała budowę drogi o długości 3,6 kilometra z bezkolizyjnym węzłem „Las Klasztorny" oraz skrzyżowaniem w kształcie ronda z drogą wojewódzką nr 875. Dwupoziomowy węzeł drogowy „Las Klasztorny" zlokalizowany jest w miejscu przecięcia się obwodnicy z DK 77 oraz linią kolejową relacji Przeworsk – Rozwadów. W zakres robót wchodziły także: budowa dróg dojazdowych, przejazdów gospodarczych, urządzeń ochrony środowiska oraz budowa i przebudowa infrastruktury technicznej związanej z obwodnicą.