LiveChat Software bardzo dynamiczne zwiększa liczbę klientów i użytkowników swojego komunikatora. Na koniec zeszłego roku z produktu polskiej firmy korzystało już 9,43 tys. podmiotów z całego świata, głównie z USA. Średnie miesięczne przychody od każdego z nich wynosiły 92,4 dolara wobec 85,7 dolara na początku roku obrotowego (rozpoczął się 1 kwietnia ub.r.). Dzięki temu przychody, które jeszcze w kwietniu ub.r. wynosiły 0,64 mln dol. w skali miesiąca, w grudniu sięgały już 0,87 mln dol. Firmie sprzyjało też umocnienie dolara, bo w tej walucie księguje się prawie całość przychodów.

Dlatego po trzech kwartałach bieżącego roku obrotowego LiveChat Software miał 22,5 mln zł przychodów wobec 12,45 mln zł rok wcześniej. Zmiana wyniosła zatem 80,8 proc. Wynik operacyjny powiększył się o 90,3 proc., do 16,15 mln zł, a netto o 89 proc., do 12,91 mln zł.

LiveChat Software sprzedaje swój produkt w modelu usługowym (SaaS), czyli w chmurze. Sprzyja to wysokiej rentowności biznesu – na poziomie netto 57,4 proc.  Na koniec grudnia 2014 r. firma miała na kontach 9,63 mln zł, czyli 4,3 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Całoroczna prognoza LiveChat Software zakłada, że firma będzie miała 25,32 mln zł przychodów i 14,9 mln zł zysku netto. Założenia są wykonane odpowiednio w 88,9 proc. i 86,6 proc.

– Procent wykonania prognozy jest bardzo wysoki. Czekamy na rozwój sytuacji w IV kwartale, żeby móc podać bardzo konkretne dane, których nie trzeba będzie weryfikować po raz kolejny - mówi Urszula Jarzębowska, członek zarządu LiveChat Software.