Reklama
Rozwiń
Reklama

Prezesi firm wsiadają teraz do Maserati

Luksusowe samochody cieszą się coraz większym zainteresowaniem firm. Już nie tylko mercedesy czy ale także samochody sportowe stają się przedmiotem długoterminowego wynajmu. Jeden z liderów na polskim rynku Car Fleet Management, firma Arval, przekazała właśnie w leasing jednemu ze swoich klientów pierwszy egzemplarz Maserati.

Publikacja: 21.02.2015 13:51

Prezesi firm wsiadają teraz do Maserati

Foto: Bloomberg

Klient zdecydował się na wynajem samochodu w opcji full service na 48 miesięcy i z limitem 100 tys. kilometrów. Oprócz finansowania, opcja obejmuje pełen zakres usług – od serwisu technicznego, poprzez wymianę opon, po kompletny pakiet ubezpieczenia. – Cieszy nas ten niestandardowy wybór marki , bo świadczy o otworzeniu się klientów flotowych na nowe, niemasowe luksusowe marki samochodów – skomentował prezes Arval Service Lease Polska, Grzegorz Szymański.

Leasing takich luksusowych samochodów nie powinien już zaskakiwać. Według KPMG, w ubiegłym roku sprzedaż samochodów luksusowych poszybowała w Polsce o blisko połowę w porównaniu do roku 2013. Spośród 94 zarejestrowanych w ubiegłym roku tej klasy samochodów najwięcej stanowiły auta właśnie spod znaku Maserati (37 rejestracji), a także Ferrari (22 rejestracje). Z kolei największy wzrost procentowy liczby rejestracji w porównaniu do 2013 roku odnotowało Lamborghini oraz Rolls-Royce. Najpopularniejszymi modelami okazały się znowu modele Maserati: Ghibli (19 rejestracji) oraz Maserati Quattroporte (14 rejestracji).

Drogie samochody kupują w Polsce przede wszystkim firmy. W przypadku pracowników wyższego szczebla coraz bardziej popularna jest polityka uwzględniająca aspekt tzw. „user-chooser". To znaczy, że użytkownik decyduje o wyborze konkretnego modelu, otrzymując jedynie limit finansowy. Oczywiście na najdroższe modele decydują się zarządy spółek i właściciele przedsiębiorstw. Często głównym kryterium wyboru staje się marka samochodu.

Z badań Arval za 2014 rok wynika, że w mniejszych firmach (do 99 pracowników) marka jest istotna dla 21 proc. klientów, w większych (100 i powyżej pracowników) dla już 28 proc.. Porównując te dane z krajami, gdzie jest obecny Arval, jest to odpowiednio o 1 i 10 punktów procentowych więcej niż średnio w Europie. - Warto zaznaczyć, że samochód służbowy to nie tylko narzędzie pracy, to coraz częściej benefit dla pracownika. Auto służbowe pełni dużą rolę wizerunkową – twierdzi Mikołaj Bąk z Arval Service Lease Polska.

W grupie samochodów segmentu premium, które wyleasingował Arval, znajdują się m.in. takie modele jak Porsche 911 i Panamera, ponadto Bentley Continental DT czy Cadillac CTS Sport Wagon. Firmy chętnie biorą także w długoterminowy wynajem Audi Q7, BMW X6, Range Rover, a także Mercedes C Coupe, ML Klasse, CLS oraz Lexus RX.

Reklama
Reklama

Według KPMG, rejestracje samochodów z segmentu premium sięgnęły w 2014 roku poziomu 31,5 tys. sztuk. To o przeszło jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. W całości ubiegłorocznych rejestracji aut, z segmentu premium pochodził co dziesiąty samochód. Według KPMG, ta grupa pojazdów jest obecnie najbardziej stabilną częścią polskiego rynku nowych samochodów. – Segment premium rośnie szybciej niż rynek, a w momentach kryzysowych jego sprzedaż jest znacznie bardziej stabilna – twierdzi partner w KPMG i szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej, Mirosław Michna.

Podobnie jest z luksusowymi motocyklami, które także sprzedają się dużo lepiej niż maszyny marek popularnych i które też kupują przedsiębiorcy. - Większość sprzedawanych przez nas maszyn kupowana jest na firmę – przyznaje Robert Domański, dyrektor działu motocykli w BMW Polska. Warto zaznaczyć, że średnia cena motocykla tej marki sięga ok. 60 tys. złotych.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama