Początkowo będzie kursował pomiędzy Warszawą a Krakowem. Później oferta rozszerzona zostanie o kolejne miasta. Planowane jest wprowadzenie kursów na trasach: Warszawa – Olsztyn, Warszawa – Białystok, Warszawa-Wrocław, Warszawa – Toruń, Warszawa – Łódź, Warszawa – Kielce, Warszawa – Gdańsk, oraz Wrocław – Poznań. Firma z Estonii zamierza zainwestować w Polsce 25 mln zł w roku obecnym i ponad 100 mln zł do roku 2019. Do czerwca ma jeździć 15 autokarów, docelowo – nawet 80. W następnych trzech latach ma powiększać siatkę połączeń o 2-3 nowe trasy.

Bilety mają kosztować maksymalnie 59 zł. Od tej kwoty przewidziane są zniżki m.in. dla dzieci i młodzieży, osób starszych i podróżnych regularnie korzystających z usług przewoźnika (specjalne stawki w ramach programu lojalnościowego).

Pasażerowie mają podróżować komfortowymi autokarami wyposażonymi w dużą ilość miejsca na nogi, indywidualne gniazdka elektryczne, darmowe Wi-Fi oraz multimedialne ekrany w oparciach foteli. - Naszym celem jest wprowadzenie nowego standardu na rynku przewoźników autobusowych. Udowodnimy, że podróż autobusem może być zarówno komfortowa jak i dostępna cenowo – zapowiedział szef firmy, estoński przedsiębiorca Hannes Saarpuu. W pierwszych miesiącach obecności na rynku, Lux Express ma prowadzić promocyjne kampanie sprzedażowe z cenami biletów od 15 zł.

Grupa Lux Express obecna jest na polskim rynku od 2012 roku z niskobudżetową marką autokarów Simple Express, która realizuje ekspresowe międzynarodowe przewozy osób. Połączenia obejmują trasy takie jak Wilno – Warszawa – Wrocław - Praga oraz Wilno – Warszawa – Poznań - Berlin.

W ubiegłym roku grupa Lux Express przewiozła łącznie ponad 1.6 mln pasażerów, czyli przeszło dwa razy więcej w porównaniu do roku wcześniejszego. Z tego prawie 128 tys. podróżnych wybrało autokary, które w 2014 roku miały przystanek w Polsce, podczas gdy w roku 2013 było to 92 tys. podróżnych. Zysk grupy Lux Express za rok 2014 wyniósł 2,5 mln. Rok wcześniej było to 1,4 mln euro.