Eksportowy hit z Wrześni

Volkswagen, drugi po Toyocie największy koncern motoryzacyjny świata, planuje przegonić rywala i umocnić się na prowadzeniu. W tym planie ważną rolę odgrywa także fabryka we Wrześni, której dostawczy Crafter ma stać się eksportowym hitem.

Aktualizacja: 14.03.2015 17:27 Publikacja: 14.03.2015 17:07

W najbliższych pięciu latach Volkswagen AG planuje wielką ofensywę: na nowe modele i fabryki wyda 107 mld euro, z tego 22 mld w Chinach. – Inwestycje sfinansujemy z bieżących przepływów – zapewnia odpowiedzialny za finanse koncernu Hans Dieter Potsch. Nie chce jednak podać, jakie na koniec programu będą przychody koncernu oraz zdolności produkcyjne. W 2014 roku VW AG sprzedało 10,2 mln samochodów oraz zanotowało przychody sięgające 202,4 mld euro. Zysk operacyjny sięgnął 12,7 mld euro, zaś zysk netto 11 mld euro. Przepływy finansowe z działalności przekroczyły w ub.r. 21 mld euro. Volkswagen AG inwestuje w nowe technologie, oszczędniejsze modele i poszerza ofertę. W 2014 roku na badania i rozwój wydał 11,5 mld euro. Nad nowymi modelami pracuje 46 tys. inżynierów i techników oraz 10 tys. informatyków. W najbliższych dwóch latach uruchomią produkcję pięćdziesięciu nowych modeli. Do 2020 roku wszystkie samochody koncernu zapewnią dostęp do Internetu.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Czarnogórskie biznesy Olega Deripaski. Sankcje są, ale układy też
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje