Reklama

Eksportowy hit z Wrześni

Volkswagen, drugi po Toyocie największy koncern motoryzacyjny świata, planuje przegonić rywala i umocnić się na prowadzeniu. W tym planie ważną rolę odgrywa także fabryka we Wrześni, której dostawczy Crafter ma stać się eksportowym hitem.

Aktualizacja: 14.03.2015 17:27 Publikacja: 14.03.2015 17:07

W najbliższych pięciu latach Volkswagen AG planuje wielką ofensywę: na nowe modele i fabryki wyda 107 mld euro, z tego 22 mld w Chinach. – Inwestycje sfinansujemy z bieżących przepływów – zapewnia odpowiedzialny za finanse koncernu Hans Dieter Potsch. Nie chce jednak podać, jakie na koniec programu będą przychody koncernu oraz zdolności produkcyjne. W 2014 roku VW AG sprzedało 10,2 mln samochodów oraz zanotowało przychody sięgające 202,4 mld euro. Zysk operacyjny sięgnął 12,7 mld euro, zaś zysk netto 11 mld euro. Przepływy finansowe z działalności przekroczyły w ub.r. 21 mld euro. Volkswagen AG inwestuje w nowe technologie, oszczędniejsze modele i poszerza ofertę. W 2014 roku na badania i rozwój wydał 11,5 mld euro. Nad nowymi modelami pracuje 46 tys. inżynierów i techników oraz 10 tys. informatyków. W najbliższych dwóch latach uruchomią produkcję pięćdziesięciu nowych modeli. Do 2020 roku wszystkie samochody koncernu zapewnią dostęp do Internetu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Biznes
Elektrim znowu przedmiotem sporu. Zygmunt Solorz będzie go bronić przed dziećmi
Biznes
Największa stocznia wojenna Rosji bez pieniędzy na działalność
Biznes
Banki chcą osobistej rozmowy z założycielem Polsatu
Biznes
Niemcy intensywnie kupują sprzęt dla wojska
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama