Eksportowy hit z Wrześni

Volkswagen, drugi po Toyocie największy koncern motoryzacyjny świata, planuje przegonić rywala i umocnić się na prowadzeniu. W tym planie ważną rolę odgrywa także fabryka we Wrześni, której dostawczy Crafter ma stać się eksportowym hitem.

Aktualizacja: 14.03.2015 17:27 Publikacja: 14.03.2015 17:07

W najbliższych pięciu latach Volkswagen AG planuje wielką ofensywę: na nowe modele i fabryki wyda 107 mld euro, z tego 22 mld w Chinach. – Inwestycje sfinansujemy z bieżących przepływów – zapewnia odpowiedzialny za finanse koncernu Hans Dieter Potsch. Nie chce jednak podać, jakie na koniec programu będą przychody koncernu oraz zdolności produkcyjne. W 2014 roku VW AG sprzedało 10,2 mln samochodów oraz zanotowało przychody sięgające 202,4 mld euro. Zysk operacyjny sięgnął 12,7 mld euro, zaś zysk netto 11 mld euro. Przepływy finansowe z działalności przekroczyły w ub.r. 21 mld euro. Volkswagen AG inwestuje w nowe technologie, oszczędniejsze modele i poszerza ofertę. W 2014 roku na badania i rozwój wydał 11,5 mld euro. Nad nowymi modelami pracuje 46 tys. inżynierów i techników oraz 10 tys. informatyków. W najbliższych dwóch latach uruchomią produkcję pięćdziesięciu nowych modeli. Do 2020 roku wszystkie samochody koncernu zapewnią dostęp do Internetu.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach
Biznes
Amerykańska firma ukarana w Wielkiej Brytanii. Nie zapobiegła atakowi hakerów
Biznes
Mocno przyspiesza sprzedaż aut na prąd. I to mimo braku dopłat
Biznes
Pierwsze trzy śmigłowce AH-64D Apache w Wojsku Polskim
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Unia Europejska na półmetku cyfrowej dekady. Są zalecenia dla Polski