Alfa Romeo jest zasadniczą częścią ambitnego planu zainwestowania w ciągu 5 lat 48 mld euro w rozwój całej grupy. FCA przeznaczy 5 mld euro na zwiększenie sprzedaży samochodów Alfy ponad  pięciokrotnie do 400 tys. w 2018 r., na nowe 8 modeli i na zwiększenie tempa produkcji.

Silniki będą powstawać w fabryce Fiata w Termoli na południu Włoch, jeden 4-cylindrowy  o podwyższonych osiągach, drugi będzie pochodną 6-cylindrowej jednostki stosowanej w Ferrari, zaprojektowaną specjalnie dla Alfy.

Fiat kupił tę markę w 1986 r. od spółki holdingowej IRI, ale kilkakrotne próby jej ożywienia nie powiodły się, marka ograniczyła się do 3 modeli. W 2013 r. sprzedano zaledwie 74 tys. jej samochodów.

Sergio Marchionne oświadczył, że utrzyma produkcję Alfy we Włoszech, aby wykorzystać wolne moce zakładów, chronić miejsca pracy i potwierdzić jego przekonanie, że "Włosi wiedzą, jak produkować doskonałe samochody" wbrew obiegowej opinii, że FIAT to znaczy "Fix It Again, Tony" (Tosiek, napraw to znowu).

Pierwszy model nowego Alfa Romeo ma być pokazany w  czerwcu.