Reklama

MSP powinny sprawdzać wiarygodność partnera

Blisko jedna czwarta firm ostrzega, że płatności realizowane są wobec nich dużo wolniej niż przed rokiem. Najgorzej sytuacja wygląda w budowlance.

Publikacja: 14.05.2015 22:00

Blisko jedna czwarta firm ostrzega, że płatności realizowane są u nich dużo wolniej niż przed rokiem

Blisko jedna czwarta firm ostrzega, że płatności realizowane są u nich dużo wolniej niż przed rokiem.

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

BIG InfoMonitor podaje, że aż 27 proc. firm z tej branży żali się na opóźnienia. Bankructwa, a co za tym idzie niższa konkurencja spowodowały, że np. podwykonawcy, czyli zwykle mniejsze firmy, muszą się liczyć z dłuższym oczekiwaniem na płatności.

Indeks Zatorów Płatniczych BIG od września ub.r. obniżył się o 3,4 pkt proc. i wynosi 12,6 pkt. W siedem miesięcy o 10 proc. wzrósł odsetek firm, które mają przeterminowane należności o wartości powyżej 50 tys. zł. Szacunkowa wartość przeterminowanych należności na jedną firmę to teraz 69,5 tys. złotych. W co szóstej w zatorach płatniczych tkwi 75 proc. wartości sprzedaży, w poprzednim badaniu kłopoty na taką skalę sygnalizowała tylko co dziesiąta firma. – Na spadek Indeksu wpłynęło także rozczarowanie części spółek efektem wzrostu gospodarczego – uważają eksperci BIG. – Nie zawsze płynność poprawiła się tak, jak się tego spodziewano w czasach lepszej koniunktury.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Akcje za dotacje. Rząd Donalda Trumpa przejmuje udziały w Intelu
Biznes
Morze Kaspijskie wysycha. Jesiotry wymierają, porty trzeba pogłębiać
Biznes
Kto pokieruje UKE? Nowe oficjalne i nieoficjalne informacje
Biznes
AI zagraża programistom, weto Prezydenta i poprawa w europejskim przemyśle
Biznes
Katastrofa rosyjskiej motoryzacji. Sprzedali jeden samochód
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama