Koncern przygotowuje premierę auta plug-in drugiej generacji, ale podał, że zmienił cel użytkowania 5 zużytych baterii Volta pierwszej generacji o zwiększonej autonomii do oświetlenia ośrodka danych firmowych GM w Milford Proving Ground.
- Nawet po osiągnięciu kresu przydatności baterii w tym samochodzie zachowuje ona do 80 proc. pojemności magazynowania energii - wyjaśnili specjalista od zarządzania takimi bateriami Pablo Valencia.
GM dodał, że pracuje z partnerami nad znalezieniem zastosowań baterii Volta do innych celów, testuje z nimi różne sposoby użytku komercyjnego i niekomercyjnego. W 2012 r. koncern testował baterie Volta w nowej obudowie; zapewniały przez 2 godziny energię elektryczną dla 3-5 przeciętnych amerykańskich domów.
W odróżnieniu od producenta pojazdów elektrycznych Tesla Motors, który pokazał w maju odrębny produkt dla stacjonarnego rynku energii, GM stara się wydłużyć ekonomiczny cykl życia baterii po wykorzystaniu jej w elektrycznym samochodzie.