To już czwarty zakład Uniwheels: dwa znajdują się w Polsce, trzeci w Niemczech w Werdohl. Jego uruchomienie pozwoli zwiększyć zdolności produkcyjne polskich fabryk o 2 miliony felg rocznie. Po zakończeniu budowy w Stalowej Woli powstanie największy na świecie kompleks produkcyjny felg aluminiowych, składający się z trzech sąsiadujących zakładów, o łącznych mocach produkcyjnych ok. 9 mln felg rocznie.
Nowa inwestycja Uniwheels pochłonie około 87 mln euro. Jest finansowana ze środków pozyskanych z oferty publicznej przeprowadzonej na warszawskiej GPW wiosna tego roku oraz ze środków własnych firmy oraz linii kredytowych. Prace budowlane mają się zakończyć we wrześniu. Nowy zakład pozwoli utworzyć blisko ćwierć tysiąca nowych miejsc pracy.
Uniwheels jest trzecim największym graczem na europejskim rynku dostawców felg do producentów samochodów, a także wiodącym producentem felg aluminiowych na wtórnym rynku akcesoriów w Europie. Jest również jednym ze światowych technologicznych liderów w biznesie felg. Poza technologiami związanymi z redukcją wagi, przy produkcji stosowane są technologie tłoczenia kształtowego, zaawansowanego walcowania na twardo oraz kucia.
Tylko w ubiegłym roku dwa działające w Stalowej Woli zakłady należące do Uniwheels wyprodukowały ponad 6 milionów felg. Blisko trzy czwarte całej produkcji zamówili tacy producenci samochodów jak Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, PSA i Land Rover na tzw. pierwszy montaż (OEM – Original Equipment Manufacturer). Pozostała część produkcji została skierowana na rynek akcesoriów, gdzie są sprzedawane pod globalnymi markami ATS, Rial, Alutec i Anzio. W końcu ubiegłego roku w polskich fabrykach Uniwheels pracowało ok. 1800 osób. To o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. W sumie Polacy stanowią ok. 78 proc. wszystkich osób zatrudnionych w grupie Uniwheels.