Reklama
Rozwiń
Reklama

Fiat Chrysler uparł się na fuzję z GM

Szef Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne oświadczył w Monza, że pragnienie związania się z General Motors jest ważnym priorytetem, a taka umowa byłaby też najlepszą opcją strategiczną dla amerykańskiego rywala

Publikacja: 07.09.2015 16:36

Sergio Marchionne

Sergio Marchionne

Foto: Bloomberg

Kierownictwo General Motors odrzuciło propozycję fuzji złożoną wcześniej w tym roku przez grupę włosko-amerykańską. To nie powstrzymało Marchionne przed namawianiem większego konkurenta, bo zależy mu na zmniejszeniu liczby podmiotów w sektorze motoryzacji i na dzieleniu się ogromnymi kosztami projektowania i produkcji bardziej ekologicznych i inteligentniejszych samochodów.

- Ta dyskusja jest ważnym priorytetem dla FCA - powiedział dziennikarzom na marginesie wyścigów Grand Prix Formuły I w Monza. Nie chciał rozmawiać o następnych krokach, jakie FCA mogłaby podjąć, ani o ich harmonogramie, ale stwierdził, że fuzja z GM byłaby "najlepszą możliwą alternatywą strategiczną dla nas i dla nich. General Motors jest w dalszym ciągu idealnym partnerem dla nas, a my stanowimy dla nich alternatywę nie tak łatwą do zastąpienia".

Nie chciał również wypowiadać się, czy FCA będzie kontynuować wrogie podejście do GM. - Nie mam nic do powiedzenia w tej kwestii. Nie jestem dobrym prognostą, gdy o to chodzi - dodał.

Marchionne wyjaśnił, że nie rozmawiał specjalnie z udziałowcami GM o tej sprawie, ale mogło się zdarzyć, że doszło przypadkiem do takiej rozmowy z kilkoma z nich z powodu zazębiającego się grona inwestorów. Rozmawiał też krótko o swych ambicjach wobec GM z premierem Matteo Renzim, ale dodał, że jeśli premier mógł mieć osobiste preferencje, to nigdy nie ujawnił ich.

Odnosząc się do obaw, że taka fuzja mogłaby oznaczać likwidację miejsc pracy powiedział: - Wejście w jakiekolwiek związanie się tego kalibru miałoby absolutnie zerowy wpływ na infrastrukturę produkcyjną obu firm.

Reklama
Reklama

GM powtarzał, że woli być samodzielny, w ubiegłym tygodniu stwierdził, że to jest w dalszym ciągu najlepsza strategia tworzenia wartości dla udziałowców nawet po dokonaniu pogłębionej oceny możliwej fuzji z FCA.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama