Reklama

Wartość marki VW spadła o jedną trzecią

Afera z „lewym” oprogramowaniem dotyczącym pomiaru spalin uderzyła w wizerunek Volkswagena, co już przekłada się na wymierne straty. Wartość marki VW spadła z powodu afery z 31 mld dol. o ok. 10 mld dol.

Publikacja: 29.09.2015 18:10

Wartość marki VW spadła o jedną trzecią

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik PG Piotr Guzik

Tak szacuje firma Brand Finance specjalizującą się w wycenianiu marek. Przed aferą, która spowodowała zmianę prezesa firmy i mocno osłabiła koncern, marka VW wyceniana na 31 mld dol. była trzecia pod względem wartości marką motoryzacyjną świata, zaraz po Toyocie, której marka jest dziś wyceniana na 35 mld dol. i po BMW). Tylko w ciągu 2014 roku jej wartość wzrosła o 4 mld dol.

- Łatwość, z jaką wykryto [niedozwolone –red.] działania spółki są tym bardziej zaskakujące, że podejmując je VW był gotowy do narażenia swojego najcenniejszego aktywa. Zamiast reklamować się hasłem „Das Auto" firma powinna zmienić motto na „Crass Auto" ( „prostacki samochód" –red.) – skomentował David Haigh, prezes Brand Finance.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Reklama
Reklama