Reklama

Wartość marki VW spadła o jedną trzecią

Afera z „lewym” oprogramowaniem dotyczącym pomiaru spalin uderzyła w wizerunek Volkswagena, co już przekłada się na wymierne straty. Wartość marki VW spadła z powodu afery z 31 mld dol. o ok. 10 mld dol.

Publikacja: 29.09.2015 18:10

Wartość marki VW spadła o jedną trzecią

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik PG Piotr Guzik

Tak szacuje firma Brand Finance specjalizującą się w wycenianiu marek. Przed aferą, która spowodowała zmianę prezesa firmy i mocno osłabiła koncern, marka VW wyceniana na 31 mld dol. była trzecia pod względem wartości marką motoryzacyjną świata, zaraz po Toyocie, której marka jest dziś wyceniana na 35 mld dol. i po BMW). Tylko w ciągu 2014 roku jej wartość wzrosła o 4 mld dol.

- Łatwość, z jaką wykryto [niedozwolone –red.] działania spółki są tym bardziej zaskakujące, że podejmując je VW był gotowy do narażenia swojego najcenniejszego aktywa. Zamiast reklamować się hasłem „Das Auto" firma powinna zmienić motto na „Crass Auto" ( „prostacki samochód" –red.) – skomentował David Haigh, prezes Brand Finance.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Szczyt w Egipcie. Apple i polskie OZE, umowa handlowa UE–Ukraina zaakceptowana
Biznes
Cyberbezpieczeństwo – regulacje niezbędne, ale w granicach rozsądku
Biznes
Wojna handlowa powraca, program Orka i bunt europejskiego przemysłu
Biznes
Przemysław Kuna, prezes UKE: Jestem i będę niezależnym regulatorem
Biznes
Startuje e-Board of Directors!
Reklama
Reklama