To oznacza, że liczba osób, dla których ten aspekt zakupów internetowych jest szczególnie istotny, wzrosła w ciągu roku aż o jedną czwartą. Wyniki pokazują również, że prawie wszyscy klienci (98 proc.) korzystają z możliwości śledzenia swoich paczek. Duża część z nich (39 proc.) robi to za pomocą e-maili, 30 proc. za pomocą urządzeń mobilnych, a 28 proc. używa w tym celu strony internetowej. Ponadto 39 proc. konsumentów preferuje dokonywanie zwrotów w najbliższym sklepie. Jednak prawie tyle samo osób (38 proc.) korzysta z usług operatorów pocztowo-kurierskich.

Oczekiwania internatów co do logistyki dostaw e-zakupów nabierają szczególnego znaczenia zwłaszcza w kontekście zbliżającego się szczytu świątecznego. Wszystko wskazuje na to, że będzie to rekordowy okres pod względem zakupów w Internecie. Jak wynika z nowego raportu opublikowanego przez firmę Yodel, trzy czwarte brytyjskich konsumentów zakłada, że kupi ponad połowę świątecznych prezentów online. Prawie jedna trzecia klientów już zaczęła przygotowywać się do świąt we wrześniu, a dalsze 18 proc. konsumentów zacznie to robić w październiku (na grudzień zostawia to jedynie 23 proc. klientów). – Sezon świąteczny powoli się zaczyna, a branża e-detaliczna i logistyczna intensywnie się do niego przygotowuje. Wyniki amerykańskiego badania podkreślają ogromną rolę logistyki dostaw w kontekście podejmowania decyzji zakupowych – mówi Rafał Brzoska, prezes grupy Integer, która rozwija sieć paczkomatów.

Podobne trendy jak w USA są też widoczne w Polsce, co pokazuje między innymi ostatni raport Gemiusa „E-commerce w Polsce 2015". Wynika z niego, że najważniejsze aspekty wpływające na ewentualną decyzję e-klientów o zakupie produktu w e-sklepie to redukcja kosztów związanych z obsługą logistyczną zamówienia (35 proc. wskazań), a także czasu jego realizacji (22 proc.). Ponadto aż 57 proc. respondentów zapewnia, że niższe opłaty związane z dostawą skłoniłyby ich do częstszego robienia zakupów online. – W konsekwencji w najbliższym sezonie świątecznym najwięcej zyskają ci operatorzy pocztowo-kurierscy, którzy zaoferują dostawę charakteryzującą się szybkością, bezproblemowością i całodobowym dostępem do ostatniego dnia sezonu – podsumowuje Brzoska.