Ford lepiej w kwartale, ale liczono na więcej

Ford podał o znacznym zwiększeniu zysku kwartalnego dzięki rekordowym osiągom w Ameryce Płn, ale oczekiwania giełdy były jeszcze większe, więc jego akcje zniżkowały

Publikacja: 28.10.2015 16:12

Ford lepiej w kwartale, ale liczono na więcej

Foto: 123RF

Zysk netto w III kwartale wzrósł do 1,9 mld dolarów z 1,1 mld rok temu, ale po odliczeniu podatków i z wyłączeniem elementów jednorazowych zysk na akcję wyniósł 45 centów, o cent mniej od średnich oczekiwań analityków. Obroty zwiększyły się o 3,2 mld dolarów do 38,1 mld mimo aprecjacji dolara. Na dział samochodowy przypadło 35,8 mld, a z tej sumy 66 proc. pochodziło ze sprzedaży w Ameryce Płn.

Poza Ameryką koncern stracił brutto 340 mln dolarów, ale poinformował, że straty w Europie i Ameryce Płd. maleją.

Koncern podtrzymał prognozę rocznego zysku brutto 8,5-9,5 mld dolarów i dodał, że marża zysku w Ameryce Płn. powinna znaleźć się w górnej części przewidywanych widełek 8,5-9,5 proc. Po 9 miesiącach wynosiła w regionie 9,9 proc.

Ford i GM osiągają większość zysku ze sprzedaży w Stanach furgonetek i pojazdów sportowo-użytkowych. Średnia cena transakcyjna furgonetki serii F wzrosła w III kwartale o ok.2 tys. dolarów do 42 tys. - podał szef pionu finansowego Bob Shanks.

Szefowie Forda uprzedzili, że promocje pod koniec roku mogą wpłynąć na marżę w Ameryce Płn. w IV kwartale. Dealerzy w Stanach zostali już poinformowani o podjęciu w najbliższych dniach inicjatywy mającej wpłynąć na zwiększenie sprzedaży w ostatnich 2 miesiącach roku. Nowy program "Friends and Neighbours" (Przyjaciele i sąsiedzi) przewiduje dla wszystkich chętnych pojazdy ze znaczkiem Cena X na fakturze. Takie ceny są zwykle przeznaczone dla pracowników koncernu, jego znajomych i ludzi biznesu.

Kiedyś obiecujące wschodzące rynki w rodzaju Brazylii stały się teraz przyczyną strat dla Forda i GM. Ford jest jednak optymistą co do Chin i zakłada rekordową działalność w IV kwartale w regionie Azji-Pacyfiku.

Kierownictwo koncernu zacznie wrotce ze związkiem UAW negocjowanie nowego układu zbiorowego pracy, musi liczyć się z tym, że związek będzie domagać się większego udziału w zyskach.

Zysk netto w III kwartale wzrósł do 1,9 mld dolarów z 1,1 mld rok temu, ale po odliczeniu podatków i z wyłączeniem elementów jednorazowych zysk na akcję wyniósł 45 centów, o cent mniej od średnich oczekiwań analityków. Obroty zwiększyły się o 3,2 mld dolarów do 38,1 mld mimo aprecjacji dolara. Na dział samochodowy przypadło 35,8 mld, a z tej sumy 66 proc. pochodziło ze sprzedaży w Ameryce Płn.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Biznes
Od stycznia podwyżki cen aut benzynowych i diesli, ale elektryki mogą tanieć
Biznes
Idą podwyżki cen samochodów spalinowych. Producenci doliczą kary za emisje CO2
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Biznes
Możliwy krach systemu kaucyjnego. Dzięki samorządom, wyborom i branży odpadowej
Biznes
Co 10. zatrudniony w Boeingu straci pracę. To efekt miesięcznego strajku