Reklama
Rozwiń
Reklama

Ferrari pod dobrą kontrolą

Dwaj najważniejsi inwestorzy w Ferrari podpisali porozumienie dające im niemal połowę praw głosu, aby zachować zdecydowaną kontrolę nad firmą wyodrębnioną z Fiata Chryslera

Publikacja: 26.12.2015 10:21

Ferrari pod dobrą kontrolą

Foto: Bloomberg

Na mocy porozumienia obowiązującego przez 5 lat fundusz inwestycyjny rodziny Agnellich Exor będzie mieć ok. 23,5 proc. udziałów w producencie sportowych aut dających 33,4 proc. praw głosu, a syn założyciela tej firmy, Piero Ferrari będzie posiadaczem 10 proc. kapitału czyli 15,4 proc. praw głosu. Obaj inwestorzy będą konsultować się wzajemnie w kwestiach przedstawianych na walnych zgromadzeniach. Ponadto w razie transferu akcji Ferrari do innych inwestorów Exor będzie mieć prawo ich pierwokupu, zaś Piero Ferrari będzie przysługiwać prawo złożenia pierwszej oferty.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama