Łączna sprzedaż wzrosła o 1,6 proc. do 871 500 samochodów osobowych, furgonetek i ciężarówek, dając poprawę o 0,8 proc. od początku roku. Sprzedaż marki VW zmalała w maju o 0,7 proc. do 495 tys. samochodów i pojazdów sportowo-użytkowych, a po 5 miesiącach o 1,7 proc. do 2,43 mln.
Sprzedaż poprawiła się w Europie o 4,6 proc. do 369 500 w maju i o 3,7 proc. do 1 796 500 od początku roku, poprawa nastąpiła też w Azji-Pacyfiku, odpowiednio o 14,1 proc. do 341 500 i 3,3 proc. do 1 708 400 szt.
Sprzedaż jest nadal zła w Ameryce Płn., gdzie nastąpił spadek o 3,7 i 1 proc., głównie w USA o 9,5 proc. (52 300) i -6,2 proc. (226 800). W Ameryce Płd. grupa sprzedaje mało, ale mocno traci rynek, w maju sprzedała 38 100 sztuk, o 20,4 proc. mniej, a po 5 miesiącach 187 700, o 24,4 proc. mniej. Przyczyną jest recesja w Brazylii, gdzie rynek załamał się: w maju o 31,1 proc. do 23 500, po 5 miesiącach o 33,1 proc. do 118 900.
Dobry miesiąc Audi i Skody
Producent segmentu premium z Ingolstadt sprzedał w maju 164 150 aut, o 6,7 proc. więcej nic rok temu, a od 1 stycznia 784 250, o 5,3 proc. więcej. Poprawę zapewniły nowe wersje trzech modeli: A4 Sedan i A4 Avant o 16,2 proc. i sportowo-użytkowego Q7 o 79,6 proc. Grupa osiągnęła poprawę rynku o 9,7 proc. do 76 tys. w Europie, o 5,7 proc. do 58 300 w Azji-Pacyfiku i o 3,8 proc. do 20 031 w Ameryce Płn. W obu Amerykach sprzedaż wyniosła 25 tys., +2,1 proc.
Skoda Auto zwiększyła w maju sprzedaż na świecie o 4,5 proc. do 96 700 samochodów, był to najlepszy maj w historii firmy. W Europie nastąpiła poprawa o 8,2 proc., w Rosji o 23,7 i w Chinach o 2,4 proc. Największym powodzeniem cieszył się model Superb, który osiągnął skok sprzedaży o 110,2 proc.