Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Mateusz Kieryłło: Nasz produkt walczy z chorobą cywilizacyjną

Obecnie oferowane fotele są ładne, ale skazują na bóle kręgosłupa w pełnym sensie, nasz flagowy produkt jest tym czego wiele ludzi potrzebuje – mówi Mateusz Kieryłło, projektant i prezes firmy Blue Bird.

Publikacja: 10.10.2016 14:17

#RZECZoBIZNESIE: Mateusz Kieryłło: Nasz produkt walczy z chorobą cywilizacyjną

Foto: Rzeczpospolita

W jakich krajach opatentowany projekt krzesła biurowego?

- Przede wszystkim w Polsce a następnie w Unii Europejskiej [...] poza tym dochodzą do tego także Chiny, Brazylia, Indie, Korea Południowa, Japonia.

Jaka jest Państwa strategia; macie pomysł na innowacyjny produkt; co robić dalej?

- Chcemy zbudować sieć dystrybucji w Polsce wraz z produkcją w oparciu o partnerów międzynarodowych. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z firmami z USA, Anglii, Niemiec, Japonii i Chin. Nasza unikatowa technologia ma szansę na promocję Polski i polskiej myśli technicznej w „fajnym" wydaniu połączona z designem.

Reklama
Reklama

Czy liczycie na wsparcie Państwa?

Oczywiście [...] oprzyrządowanie kosztuje parę milionów zł, przewidywana cena fotela to ok. 2000 zł, czyli tyle co przeciętna cena przyzwoitego fotela biurowego. Etap małego start-upu przeszliśmy sami, lecz nie jesteśmy inicjatywą wirtualną; aby zarobić trzeba wyprodukować i sprzedać – potrzebna jest duża inwestycja i skala produkcji czyli odwrotnie niż w przypadku tworzenia aplikacji, aby produkt był tani.

Co dalej po stworzeniu sieci dystrybucji i dlaczego ktoś w USA miałby wybrać ich produkt?

- Nasz fotel zmienia istotę problemu i nie ma alternatywy. Nasz fotel przekształca się między pozycjami. Inspirowaliśmy się stołkami klęcznikowymi ze Szwecji, które są polecane przez ortopedów [...] to jedyne rozwiązanie aby walczyć z bólem pleców [...] Chcemy aby ten produkt był prewencją przed tą chorobą cywilizacyjną. Nasze patenty chronią przed kopiowaniem; powstało ponad 100 prototypów.

Jakie dalsze plany, czy Państwo poprzestaną na tym?

- Ten fotel ma być flagowym produktem. W drugiej kolejności chcemy aby ta unikatowa technologia dotarła do innych miejsc, w których siedzimy, aby ten fotel mógł być dostępny dla dzieci w szkołach, które muszą spędzić nawet do 8h w szkole aby raz lub dwa w trackie lekcji mogły zmienić pozycję. Wiele osób testowało i każdy kto na nim siedział czuł ulgę i siedział prosto bez najmniejszego wysiłku.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama