Szczególnie przy współpracy z Igrekami (pokolenie urodzone po 1980 roku), którzy nie wykazują dużego przywiązania do pracodawców, deklarując chęć nowych wyzwań, częstej zmiany firmy, szybkiego awansu i rozwoju. Aby dostarczać millenialsom stymulacji i nowych bodźców w pracy warto planować im różnorodne zadania oraz sięgnąć po nowoczesne metody dla ich rozwoju i zaangażowania w „życie" firmy. Okazją do szybkiej, angażującej nauki są symulacje biznesowe, coraz częściej stosowane w procesach szkoleniowych, rozwojowych, integracyjnych. Mają one angażować grupy pracowników, wspierać ich motywację, dostarczać cennych praktycznych doświadczeń oraz pozytywnych emocji. Największą międzynarodową,i zarazem najpopularniejszą w Polsce, symulacją biznesową jest Global Management Challenge.
GMC jest grywalizacją, czyli grą opartą na rywalizacji zespołów (3-5 osobowych) w komputerowo symulowanej rzeczywistości biznesowej. W ramach rozgrywek prowadzonych on-line zespoły rywalizują w zarządzaniu swoimi wirtualnymi spółkami. Uczestnicy podejmują ponad 70 decyzji dotyczących m.in. finansów, sprzedaży, produkcji, marketingu dla swojej firmy. Na bieżąco otrzymują informacje zwrotne, raporty z wynikami, informacje o rynku i konkurencyjnych spółkach/zespołach. W kolejnym ruchu podejmują decyzje na kolejny okres w grze. Symulacja jest komputerowa, co oznacza, że wszystkie wyliczenia i wyniki interakcji zespołów/spółek są wynikiem kalkulowanym przez zaawansowany algorytm w symulacji. Rywalizacja toczy się w odstępach tygodniowych, angażując uczestników emocjonalnie i intelektualnie.
Polskie edycje konkursu GMC od 16 lat z powodzeniem organizuje firma doradztwa personalnego BIGRAM, zapraszając do udziału pracodawców z całej Polski. Firmy zgłaszają po kilka a nawet kilkanaście zespołów złożonych z pracowników lub wystawiają pod swoja banderą wybranych studentów. Jest to forma interaktywnych rozgrywek, ogólnopolskiego turnieju pomiędzy różnymi firmami i ich pracownikami (reprezentantami). W sumie w krajowych edycjach konkursu GMC uczestniczyło już ponad 327 pracodawców oraz 83 uczelnie wyższe. Nowa edycja startuje 26 października. Udział pracowników potwierdziły już m.in.: BDO Polska, Credit Agricole Bank Polska, eService, Grupa Saint-Gobain, Grupa Żywiec, PKN ORLEN, Pratt&Whitney Kalisz, Sealed Air, Top Farms, VFS Usługi Finansowe Polska, Volkswagen Bank Polska. (na www.gmcpoland.pl można rejestrować zespoły do 25 października 2016).
Pracodawcy chętnie sięgają po GMC, aby zaangażować pracowników, motywować do rozwoju, poprawić skuteczność współpracy w zespole. GMC jest jak mini studia MBA, na których uczestnicy zdobywają praktyczne doświadczenia z planowania strategicznego oraz efektywnej działalności operacyjnej w zmiennym otoczeniu biznesowym. To również szybki trening analizy finansowej, oceny rynku i ryzyka.
W GMC szansę mają również studenci, którzy są rekrutowani z uczelni technicznych i ekonomicznych. Organizatorzy wybierają najbardziej obiecujące zespoły, aby mogły rozwijać swój potencjał menedżerski przy okazji rywalizacji z profesjonalistami i przy okazji poznać się z ofertami zaangażowanych pracodawców. W GMC 2016 drużynom studenckim będą patronować Amazon, AVON oraz Visa.