Reklama

Daimler stawia na auta elektryczne

Daimler zawarł umowę z fabryką silników o produkcji elektrycznych jednostek napędu, a w USA i Kanadzie wprowadzi elektryczne Smarty

Publikacja: 14.02.2017 16:13

Zgodnie z porozumieniem zawartym z załogą największej fabryki silnikowy Mercedesa-Benza w Untertuerkheim pod Stuttgartem, Mercedes utworzy tam ośrodek technologii napędu elektrycznego, który podejmie produkcję prototypów, a fabryka będzie wytwarzać komponenty do samochodów elektrycznych.

Niemieckie firmy samochodowe inwestują dużo w pojazdy elektryczne, ale ich silniki nie wymagają tylu pracowników do produkcji co bardziej skomplikowane silniki spalinowe. Działacze związkowi naciskali więc na kierownictwo Daimlera, by sama grupa produkowała podzespoły dla zachowania miejsc pracy.

Zakład pod Stuttgartem zatrudnia 19 tys. ludzi, odczułby szczególnie mocno zmianę rodzaju produkcji. Obecne porozumienie toruje też drogę do dalszego zwiększenia w Untertuerkheim mocy produkcyjnych silników spalinowych np. następnej generacji sprawniejszych energetycznie.

Tylko elektryczne Smarty

Odrębnie szef Mercedesa-Benza w USA, Dietmar Exler powiadomił pismem okólnym dealerów, że wraz z wygaśnięciem na jesieni aut Smart roku modelowego 2017 z silnikami spalinowymi zostanie zakończona ich sprzedaż.

"Wydarzenia w segmencie najmniejszych samochodów stwarzają pewne wyzwania dla bieżącej produkcji Smartów. Specjalne zwrócenie uwagi na elektryczny napęd w USA i Kanadzie jest logicznym krokiem wspierania długofalowej przyszłości z zerową emisją spalin" - stwierdził w okólniku.

Reklama
Reklama

Niemiecki producent będzie w obu krajach sprzedawać modele Smart Fortwo i kabriolet Fortwo napędzane energią z baterii. Zmiana nie dotyczy innych rynków poza Ameryką Płn. - dodał Daimler.

Mercedes-Benz USA sprzedał w 2016 r. 6211 aut Smarta, o 16 proc. mniej niż rok wcześniej z powodu taniej benzyny. Na świecie sprzedano 144 479 tych samochodów, a wraz marką Mercedes 2,1 mln.

Daimler zapowiedział ponadto zainwestowanie dwucyfrowej sumy w milionach euro w aplikację do smartfonów AutoGravity , pozwalającą wynajmować pojazdy i kupować je. Klienci w USA będą mogli używać jej do konfigurowania ofert leasingu/kupna.

Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Reklama
Reklama