#RZECZoBIZNESIE: Joanna Schuhholz: Polskie izby handlowe w końcu się zrzeszają

Istotną częścią konceptu jest to, że stowarzyszenie podpisało porozumienie o współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu – mówi Joanna Schuhholz, członek zarządu Polskiej Izby Handlowej w Holandii oraz koordynator Stowarzyszenia Polskich Izb Handlowych za Granicą, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 10.11.2017 13:06

#RZECZoBIZNESIE: Joanna Schuhholz: Polskie izby handlowe w końcu się zrzeszają

Polskich izb handlowych na świecie jest dużo, różnie się nazywają i nie są w żaden sposób powiązane. Nie ma jednego miejsca, gdzie można znaleźć informacje na ich temat.

- Prezes Polsko-Hiszpańskiej Izby Handlowej już 15 lat temu podejmował inicjatywę stowarzyszenia tych izb. Uzupełniliśmy jego wstępną listę i wyszło ok. 40 podmiotów. Są to organizacje i stowarzyszenia, które nawet się nie nazywają izbami handlowymi – tłumaczyła Schuhholz.

Wyjaśniła, że stowarzyszenia mają na celu doradztwo, wsparcie i reprezentację przedsiębiorców.

- Główny cel Polskiej Izby Handlowej w Holandii to pomoc polskim przedsiębiorcom w procesie wejścia na rynek Holenderski. Od badań rynkowych, poprzez pierwsze spotkania, wybieranie partnerów biznesowych, kończąc na wsparciu przy procesach legislacyjnych. Są również działania promocyjne. Robimy też szkolenia dla polskich przedsiębiorców, którzy mają biznes w Holandii - mówiła Schuhholz.

Podkreśliła, że izby nie zatrudniają podwykonawców, tylko działają ze swoimi członkami. - Jeżeli do nas się zgłasza polska firma, to kontaktujemy partnerów biznesowych. To są realne korzyści dla obu stron – mówiła.

- Zakładając stowarzyszenie tych izb, chcielibyśmy podnieść jakość ich usług. Skoordynować ich działania, podnieść skuteczność, udostępnić konkretne narzędzia – dodała.

Stowarzyszenia Polskich Izb Handlowych za Granicą zostało zawiązane w Warszawie. - Spotkało się 20 organizacji, ale jest to dopiero początek. Teraz zaczyna się praca – stwierdziła gość.

Tłumaczyła, że celem stowarzyszenia jest stworzenie pewnych standardów, procedur, dobrej informacji w Polsce, żeby można było dotrzeć do tych organizacji.

- Istotną częścią konceptu jest to, że stowarzyszenie podpisało porozumienie o współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu – mówiła.

- To oznacza, że mamy wsparcie rządowe. Chodzi o to, żeby włączyć potencjał ludzki izb w plan zrównoważonego rozwoju – dodała.

Polskich izb handlowych na świecie jest dużo, różnie się nazywają i nie są w żaden sposób powiązane. Nie ma jednego miejsca, gdzie można znaleźć informacje na ich temat.

- Prezes Polsko-Hiszpańskiej Izby Handlowej już 15 lat temu podejmował inicjatywę stowarzyszenia tych izb. Uzupełniliśmy jego wstępną listę i wyszło ok. 40 podmiotów. Są to organizacje i stowarzyszenia, które nawet się nie nazywają izbami handlowymi – tłumaczyła Schuhholz.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Nvidia jest już większa niż cały niemiecki rynek akcji
Biznes
Czeski miliarder przejmuje słynną brytyjską pocztę. Niepokój na Wyspach
Materiał Partnera
Ścieżką SMART do innowacji. Fundusze Europejskie dla dużych przedsiębiorstw
Biznes
Koniec najgorszego okresu dla start-upów? Zapowiada się ożywienie
Biznes
Asseco zapowiada, że cały rok będzie dobry
Materiał partnera
Konsumenci i technologie – to dziś wyzwania handlu