Reklama

PKO BP sprzedaje usługi przez Internet

Wczoraj PKO BP uruchomił nową stronę internetową, przez którą chce sprzedawać swoje produkty. Potwierdziły się tym samym wcześniejsze informacje „Rzeczpospolitej”.

Publikacja: 22.01.2008 05:58

PKO BP sprzedaje usługi przez Internet

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Co ułatwi klientom strona internetowa? Na początku będzie można złożyć elektroniczny wniosek o kredyt, kartę czy rachunek bankowy. PKO BP już w czwartym kwartale ubiegłego roku zaczął sprawdzać, czy ten pomysł spodoba się klientom.

– Dzięki wnioskom złożonym przez Internet udało nam się już udzielić pożyczek gotówkowych o wartości 80 mln zł – mówił na wczorajszej konferencji prasowej Robert Działak, wiceprezes banku. Twierdzi on, że będzie usatysfakcjonowany, jeśli w tym roku pożyczki gotówkowe z wniosków internetowych wyniosą 300 – 350 mln zł. W 2007 roku PKO BP sprzedał kredyty konsumpcyjne za 5,8 mld zł, a rok wcześniej za 4,9 mld zł.

– Za pośrednictwem Internetu chcemy oferować proste produkty. Te bardziej skomplikowane w oddziałach i przez doradców – tłumaczy Robert Działak.

Bank nie tylko zmienił swoją stronę w Internecie, ale przygotuje nowe strony dla własnej bankowości internetowej oraz dla kont Inteligo. Od wiosny 2008 roku bankowość internetowa będzie nazywać się iPKO (dziś jest to PKO Inteligo). Dzięki tym zmianom klienci iPKO będą w przyszłości mogli negocjować wysokość oprocentowania lokat (oczywiście poprzez Internet), np. kupić bilet kolejowy czy wymienić waluty, bank oddzielnie dla każdego z klientów będzie przygotowywać specjalne oferty produktów. – Najszybciej, bo już w pierwszym kwartale tego roku, rozpoczniemy obsługiwać karty kredytowe w Internecie – mówi Robert Działak.

Natomiast dla osób, które mają konta Inteligo, bank przygotuje specjalną ofertę depozytów. Według prezesa PKO BP Rafała Juszczaka portfel lokat w Inteligo jest za mały. 700 tys. osób zdeponowało 2 mld zł.

Reklama
Reklama

– Nie będziemy rozszerzać oferty kredytowej dla klientów Inteligo – tłumaczy Jacek Komaracki, dyrektor centrum bankowości elektronicznej w PKO BP.

Czy klienci zapłacą ekstra za te zmiany? – Nie planujemy na razie w bankowości elektronicznej PKO BP zmieniać opłat i prowizji. Jesteśmy w trakcie oceny naszej polityki cenowej w całej bankowości detalicznej. Od wyniku tej analizy będą zależały dalsze nasze decyzje – mówi Robert Działak. Dodaje, że zmiany na pewno odczują klienci Inteligo. – Zastanawiamy się nad bardziej atrakcyjnym oprocentowaniem depozytów dla klientów Inteligo – wyjaśnia wiceprezes PKO BP. W PKO BP jest obecnie 2,67 mln użytkowników bankowości internetowej na 6 mln rachunków klientów indywidualnych.

Rafał Juszczak powiedział wczoraj, że niewykluczona jest emisja euroobligacji w trzecim kwartale tego roku. Wcześniej szef banku mówił, że do emisji może dojść jeszcze w I połowie roku.

Polaków w 2010 r. będzie miało dostęp do konta przez Internet – szacuje Związek Banków Polskich

Należące do PKO BP Inteligo ma 700 tys. klientów. Blisko 2 mln klientów banku ma dostęp do rachunku przez Internet.

Co ułatwi klientom strona internetowa? Na początku będzie można złożyć elektroniczny wniosek o kredyt, kartę czy rachunek bankowy. PKO BP już w czwartym kwartale ubiegłego roku zaczął sprawdzać, czy ten pomysł spodoba się klientom.

– Dzięki wnioskom złożonym przez Internet udało nam się już udzielić pożyczek gotówkowych o wartości 80 mln zł – mówił na wczorajszej konferencji prasowej Robert Działak, wiceprezes banku. Twierdzi on, że będzie usatysfakcjonowany, jeśli w tym roku pożyczki gotówkowe z wniosków internetowych wyniosą 300 – 350 mln zł. W 2007 roku PKO BP sprzedał kredyty konsumpcyjne za 5,8 mld zł, a rok wcześniej za 4,9 mld zł.

Reklama
Banki
PKO BP liczy na dwucyfrowy wzrost inwestycji w drugiej połowie roku
Banki
PKO BP zarobił więcej od oczekiwań i pobił swój rekord
Banki
BNP Paribas zaskoczył rynek. Kwartalny zysk blisko rekordu
Banki
Powrót Fannie i Freddie na giełdę? Prywatyzacyjne plany Trumpa
Banki
Tajlandia odwraca się od Kremla. Konta bankowe niedostępne dla Rosjan
Reklama
Reklama