Zaostrza się konkurencja w segmencie kont osobistych. Niedawno z ofensywą wspieraną kampanią reklamową wystartował największy gracz na rynku – PKO BP, wcześniej m.in. Polbank, Millennium, a ostatnio o nowych klientów ostro walczą Kredyt Bank i Meritum Bank.
Niemal w każdym przypadku nowe konta są promowane przez znane osoby. PKO BP wybrał Szymona Majewskiego, Polbank postawił na Justynę Kowalczyk, w spotach Kredyt Banku występują Wojciech Mann i Krzysztof Materna, a Meritum reklamuje Maciej Maleńczuk. Okazuje się, że to skuteczna metoda.
W PKO BP po dwóch miesiącach od wprowadzenia do oferty i startu reklam z Szymonem Majewskim sprzedaż nowych kont przekroczyła 135 tys. sztuk, a nowi klienci stanowią ponad 62 proc. tej liczby. Polbank od początku współpracy z mistrzynią w biegach narciarskich, czyli od połowy ubiegłego roku, pozyskał 200 tys. nowych kont.
Kredyt Bank wystartował z nowym rachunkiem i kampanią reklamową na początku tygodnia, ale już ma rezultaty. – Po pierwszych trzech dniach kampanii mieliśmy o 60 proc. więcej telefonów na infolinię od klientów zainteresowanych nowym produktem i o 30 proc. więcej złożonych formularzy kontaktowych – mówi Monika Nowakowska z Kredyt Banku.
Millennium, który zdecydował się na spoty reklamowe bez udziału celebryty, też ma niezłe rezultaty. – Założyliśmy ponad 70 tys. nowych kont – mówi Wojciech Kaczorowski z Millennium Banku. Bank wystartował z nową ofertą w lutym tego roku.