„PGG konsekwentnie wdraża strategię sprzedaży mającą na celu uzyskanie najkorzystniejszego wyniku finansowego. M.in. w związku ze wzrostem cen na rynkach światowych, przekładającym się również na sytuację na rynku krajowym, już od września br. wprowadzone zostały podwyżki cen wszystkich sortymentów węgla dla odbiorców o ok. 8 proc.” – podała w czwartek spółka.
Grupa zareagowała w ten sposób na wzrost cen w portach ARA, które od maja do początku listopada br. wzrosły o 64 proc.
„W chwili obecnej prowadzone są negocjacje na rok 2017 dotyczące kontraktów terminowych, które uwzględniają prognozy cenowe węgla publikowane przez wyspecjalizowane instytucje międzynarodowe” – poinformowała PGG, komentując swoje oczekiwania dotyczące wzrostu cen węgla dostarczanego krajowej energetyce.
Według rzecznika PGG Tomasza Głogowskiego, spółka dynamicznie reaguje na wzrost cen węgla na rynkach światowych i negocjuje jak najkorzystniejsze ceny dla swoich produktów. „To naturalne działania biznesowe, podyktowane nie tylko troską o wyniki finansowe firmy, ale także troską o zachowanie kilkudziesięciu tysięcy miejsc pracy w kopalniach PGG. Gdy ceny spadały nie słyszeliśmy na to skarg od naszych odbiorców” – skomentował rzecznik.
Jednocześnie PGG zdementowała informacje prasowe, że przewidywana strata PGG na koniec 2016 r. wyniesie 1,2 mld zł. „W rzeczywistości planowana strata na koniec 2016 roku nie przekroczy 500 mln zł, a niewykluczone, że będzie niższa” – poinformował Głogowski.