Firma Deloitte zbadała potrzeby klientów sektora ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych. Przepytała w tej sprawie 8 tys. osób z ośmiu krajów: Australii, Kanady, Chin, Niemiec, Włoch, Japonii, Wielkiej Brytanii i USA. Okazało się, że klienci firm ubezpieczeniowych najbardziej cenią prostotę produktów i usług.
Czytaj także: Polacy nie mają pojęcia, co przysługuje im z polisy
Najwięcej, bo 29 proc., badanych wybrałoby podstawową wersję ubezpieczenia, czyli polisę gwarantującą pełną ochronę nieruchomości, której cena opiera się na wartości, lokalizacji i cechach budynku, a także wcześniejszej historii ubezpieczeniowej klienta. W przypadku zakupu ubezpieczenia domu podstawowa wersja produktu jest pierwszym wyborem we wszystkich badanych krajach oprócz Chin. Po ten rodzaj najchętniej sięgają Brytyjczycy (43 proc.), Niemcy (34 proc.) i Amerykanie (33 proc.).
Podstawowy wariant polisy jest najpopularniejszy także przy wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego. Najczęściej wybierają go Brytyjczycy (41 proc.), Niemcy (38 proc.) i Amerykanie (33 proc.).