MWC: Innowacje VR i AR od Samsunga

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congressw Barcelonie Koreańczycy zaprezentują cztery innowacyjne projekty, powstałe w ramach Creative Lab (C-Lab), czyli wewnętrznego programu koncernu.

Aktualizacja: 27.02.2017 16:02 Publikacja: 27.02.2017 14:17

Foto: materiały prasowe

Koncentrują się one na wykorzystaniu rozwiązań z zakresu wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości, dwóch najważniejszych dziś trendów technologicznych. Samsung pokaże produkty oferujące inteligentną pomoc dla osób niedowidzących (Relumino), okulary komputerowe (Monitorless), rozwiązanie do urządzania mieszkań w technologii VR (VuildUs) oraz platformę podróżniczą, korzystającą z technologii video 360° (traVRer).

Creative Lab (C-Lab) to program inkubacyjny firmy Samsung, tworzący grunt dla innowacyjnych pomysłów pracowników firmy i zachęcający do budowania kreatywnej kultury korporacyjnej. Inicjatywa funkcjonuje od 2012 r.

Oto jego najnowsze efekty:

Relumino

Aplikacja wykorzystuje okulary Samsung Gear VR, której zadaniem jest zapewnienie pomocy wizualnej osobom o bardzo wysokim stopniu upośledzenia wzroku. Umożliwia ona im na czytanie książek i oglądanie telewizji, zapewniając wysoki poziom wyrazistości i ostrości widzianego obrazu. Po sparowaniu z okularami Samsung Gear VR Relumino będzie działać jak aplikacja mobilna. Technologia umożliwia nawet ponowne mapowanie ślepych plamek, dzięki inteligentnemu przemieszczeniu obrazów. Do korygowania zniekształceń obrazu spowodowanych metamorfopsją, Relumino wykorzystuje tablicę z testem Amlsera.

Monitorless

Mobilne rozwiązanie z pogranicza technologii VR i AR, które pozwoli konsumentom na korzystanie z urządzeń takich jak smartfony czy komputery osobiste bez ekranu. Okulary Monitorless z pozoru wyglądają jak zwykłe okulary przeciwsłoneczne, tymczasem służą do wyświetlenia treści z innych urządzeń elektronicznych. Dzięki zastosowanym w nich szkłom elektrochromowym, można ich używać zarówno w rozwiązaniach AR iVR. Monitorless rozwiązuje problem niedostatku dostępnych dziś treści AR i VR, a także umożliwia granie na okularach w gry komputerowe o dużych wymaganiach sprzętowych.

VuildUs

Rozwiązanie, które może zmienić sposób, w jaki myślimy o aranżacji wnętrz i wyposażeniu naszego domu. Dzięki tej aplikacji, wykorzystującej elementy VR, użytkownik może zwizualizować rozmieszczenie mebli w danym pomieszczeniu, dzięki czemu ma szansę przekonać, czy meble będą pasowały do wnętrza, zanim jeszcze zdecyduje się na ich zakup. W skład VuildUs wchodzi kamera 360° oraz aplikacja mobilna. Za pomocą kamery użytkownik skanują pomieszczenie, dane trafiają do aplikacji, a ta tworzy wersję VR pomieszczenia. Użytkownicy mogą nie tylko oglądać interesujący ich mebel w trój wymiarze, lecz nawet kupić go podczas korzystania z aplikacji.

traVRer

Platforma wideo 360°, dzięki której użytkownicy mogą doświadczyć realistycznej podróży wirtualnej, jeszcze przed zakupem wycieczki. Osoby korzystające z platformy mają możliwość odwiedzenia zabytków i słynnych lokalizacji na całym świecie. Doświadczą również towarzyszącego tym miejscom nastroju, odgłosów i wydarzeń. Mogą płynnie przełączać się między filmami, aby udać się w różnych kierunkach lub zobaczyć miejsce w określonej porze dnia. A wszystko to bez konieczności wychodzenia z własnych czterech ścian.

Koncentrują się one na wykorzystaniu rozwiązań z zakresu wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości, dwóch najważniejszych dziś trendów technologicznych. Samsung pokaże produkty oferujące inteligentną pomoc dla osób niedowidzących (Relumino), okulary komputerowe (Monitorless), rozwiązanie do urządzania mieszkań w technologii VR (VuildUs) oraz platformę podróżniczą, korzystającą z technologii video 360° (traVRer).

Creative Lab (C-Lab) to program inkubacyjny firmy Samsung, tworzący grunt dla innowacyjnych pomysłów pracowników firmy i zachęcający do budowania kreatywnej kultury korporacyjnej. Inicjatywa funkcjonuje od 2012 r.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców
Biznes
Rząd podjął decyzję w sprawie dyplomów MBA z Collegium Humanum