Reklama
Rozwiń
Reklama

Środki czystości ratują obroty niemieckiego producenta

Henkel, niemiecki producent artykułów powszechnego użytku poinformował o znacznym wzroście sprzedaży w I kwartale środków czystości. Zwiększy produkcję środków higieny osobistej w reakcji na popyt wywołany pandemią.

Aktualizacja: 11.05.2020 15:20 Publikacja: 11.05.2020 15:14

Środki czystości ratują obroty niemieckiego producenta

Foto: INA FASSBENDER

Henkel podał, że łączne obroty w I kwartale zmalały o 0,8 proc. do 4,9 mld euro (analitycy liczyli na 4,96 mld), ale środki piorące i utrzymania czystości w gospodarstwach domowych zanotowały wzrost o 5,5 proc., natomiast sprzedaż klejów i taśm samoprzylepnych zmalała o 4,1 proc., a kosmetyków i środków do pielęgnacji ciała o 3,9 proc.

Producent mydeł Dial i proszku do prania Persil zakłada, że popyt na nie utrzyma się mimo kryzysu — powiedział analitykom prezes (od stycznia) Carsten Knobel, wcześniej dyrektor finansowy. Firma z Düsseldorfu już zwiększyła podaż mydeł o 30 proc., zaczęła sprzedaż nowych wyrobów (Persil Hygiene) w Meksyku, antybakteryjnego płynu do mycia naczyń w Egipcie i Turcji, płynu do dezynfekcji rąk Pril.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Biznes
Orlen złożył ofertę przejęcia projektu Polimery Police
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama