Reklama
Rozwiń

Marketingowe kuszenie zapachami

Odpowiednio dawkując bukiet aromatów, właściciele restauracji mogą sugerować swoim gościom konkretne potrawy, przede wszystkim zaś zachęcać ich do kolejnych wizyt w lokalu.

Aktualizacja: 15.04.2017 21:53 Publikacja: 15.04.2017 00:01

Marketingowe kuszenie zapachami

Foto: ROL

Marketing sensoryczny od dawna wykorzystywany jest w handlu. Według badań opublikowanych przez Mood Poland & Baltics około 75 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem emocji. Jak się jednak okazuje, podobnie rzecz się ma z lokalami gastronomicznymi: odpowiednio zaprojektowane doświadczenia aromamarketingu mogą przynieść znaczący wzrost obrotów restauracji. Oczywiście, wrażenia wzrokowo-smakowe są nie mniej ważne: to samo danie będzie smakować i wyglądać zupełnie inaczej w wykwintnej restauracji, a inaczej w przydrożnym barze – oprócz samej potrawy istotne są względy estetyczne. W przypadku restauracji obok oczywistych doznań smakowych warto zadbać o ich wsparcie za pomocą odpowiednio dawkowanych zapachów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Patronat Rzeczpospolitej
Gala 50. Nagrody Oskara Kolberga już 9 lipca w Zamku Królewskim w Warszawie
Kultura
Biblioteka Książąt Czartoryskich w Krakowie przejdzie gruntowne zmiany
Kultura
Pod chmurką i na sali. Co będzie można zobaczyć w wakacje w kinach?
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta