fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rankingi

Ranking Kancelarii Prawniczych 2019: najlepsze strony internetowe kancelarii

123rf
Po raz drugi oceniliśmy strony internetowe kancelarii biorących udział w rankingu. Pięcioosobowa kapituła przyznawała punkty według specjalnie opracowanej metodologii. Wybrała najlepszą dziesiątkę spośród ponad 150 zgłoszonych stron firm prawniczych.

Pierwsze miejsce ex aequo zajęły poznańskie kancelarie GJW Gramza Jenerowicz Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych oraz Kancelaria Adwokacka Henclewski & Wyjatek. Minimalnie za nimi uplasowała się kancelaria Zięba & Partners.

Czytaj także:

Podczas wstępnej selekcji kapituła odrzuciła strony z treścią podaną wyłącznie w języku angielskim, z błędami funkcjonalności (np. niedziałającymi linkami), brakiem wtyczek skutkującym nieprawidłowym wyświetlaniem treści, a także nieświeżymi wpisami w zakładce „Aktualności".

Metodologia – co i jak ocenialiśmy

Następnie oceniono strony według opracowanej i sprawdzonej już metodologii. Kryteria oceny:

- mobile – RWD (responsive web design), wyświetlanie na urządzeniach mobilnych;

- przedstawienie zespołu – zdjęcia portretowe, notki osobowe, pomysł na przedstawienie bio prawników;

- architektura informacji – układ, użyteczność (usability), przejrzystość, rozłożenie akcentów;

- szybkość działania – lekkość, ładowanie się strony;

- wsparcie SEO – ilość i jakość treści, lokalizacja treści, linki;

- szata graficzna – estetyka;

- komunikacja marketingowa – treści marketingowe, hasła, nagłówki;

- zdjęcia – użyte fotografie, własne vs kupione;

- animacje – zaawansowanie animacji, ich rodzaj, wpływ na działanie strony, efekt wizualny;

- WCAG – audyt WCAG – ułatwienia w dostępie do treści np. dla niepełnosprawnych;

- bezpieczeństwo – użycie protokołu https.

Najlepsze strony mają w Poznaniu

Liderami klasyfikacji (>patrz tabela na dole) zostały dwie poznańskie kancelarie, GJW Gramza Jenerowicz Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych oraz Kancelaria Adwokacka Henclewski & Wyjatek. Obie, choć ich strony WWW są diametralnie różne, podzieliły się najwyższym podium w naszym rankingu.

Strony www.gjw.pl nie można zapomnieć. Jej ogromnym atutem, oprócz wszystkich niezbędnych techniczno-formalnych wymogów, jest szata graficzna. W serwisie WWW kancelarii wykorzystano prace Igora Morskiego, jednego z najbardziej znanych polskich grafików, którego prace wzbudzają zachwyt na całym świecie.

– Nasza strona nie jest rezultatem dobrego przetargu na wybór agencji reklamowej. Pomysł i koncepcja WWW to efekt poszukiwań naszej własnej drogi komunikowania się z rynkiem. Jest wynikiem procesu, w toku którego zderzyliśmy wiele perspektyw, pozwalających na dojście do określonych wniosków. W tym m.in. do samokrytycznej konkluzji: nie jesteśmy aż tak superelastyczni, aby świadczyć usługi doceniane przez wszystkich – zróbmy więc coś, co pozwoli trafić do grupy nie tylko selekcjonowanej za pomocą klasycznych kryteriów (branża, specjalizacja, budżet), ale też wybieranej w oparciu o wymiar relacji międzyludzkiej, którą najkrócej można nazwać „nadawaniem na tych samych falach". To ten element traktujemy jako kluczowy dla podstawowej wartości biznesowej, którą jest dla nas zbudowanie z klientem trwałej relacji, opartej na wzajemnym zaufaniu i partnerstwie – zdradza Maciej Gramza, partner zarządzający kancelarii.

Z kolei strona www.henclewskiwyjatek.pl to popis perfekcjonizmu. Wszystko na niej wygląda i działa tak, jak powinno. Od spokojnej, może nawet neutralnej szaty graficznej, przez menu, zdjęcia zespołu, komunikację marketingową, po subtelne i doskonałe animacje, choćby te przy korzystaniu z wyszukiwarki na stronie.

Palce lizać. Aż chce się tą stronę scrollować.

- Strona internetowa jest wizytówką elektroniczną Kancelarii, ale nie tylko. Jest to jedno z podstawowych źródeł informacji o Kancelarii, w szczególności o specjalizacjach Kancelarii oraz o ludziach, którzy ją tworzą. Strona pozwala także na szybkie komunikowanie się z Klientami. Dzięki stronie www możemy lepiej wyrazić swoją tożsamość - mówił Tomasz Hanclewski, adwokat, partner kancelarii.

Strona jest wspólną koncepcją Kancelarii i poznańskiego grafika, Tomasza Peukerta. Od początku współpracy byliśmy zgodni co do doboru kolorystyki strony www, co bardzo ułatwiło kooperację. My przekazaliśmy grafikowi nasze oczekiwania oraz wytyczne. Szata graficzna oraz funkcjonalność samej strony to jego dzieło - dodał mecenas.

Kapituła oceniająca

Strony internetowe kancelarii oceniali:

Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl;

Michał Popiela, Court Watch Polska; Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych;

Marcin Tomczak, ekspert w dziedzinie marketingu prawniczego, partner zarządzający w firmie Tomczak Stanisławski Marketing sp. z o.o.;

Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych;

Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej".

Komentarz eksperta

Grzegorz Furgał - członek kapituły

Mimo że rzadko się zdarza w konkursach uzyskanie dwóch pierwszych miejsc ex aequo, to w tegorocznym rankingu stron kancelarii prawnych ten wynik jest całkowicie zasłużony. To dwa podejścia do budowania stron internetowych. Jedno kładzie nacisk na uczucia i odczucia – strona kancelarii GJW przedstawiająca prace wybitnego grafika zwraca uwagę oryginalnością warstwy graficznej. To wyjątkowe spojrzenie na stronę internetową, całkowicie zasługujące na pierwsze miejsce. Drugie podejście, dopracowane w każdym calu, to podejście kancelarii Henclewski & Wyjatek zwracające uwagę na to, aby strona była funkcjonalna i odpowiadała na potrzeby klientów. Gdybym miał to porównać do stereotypów na temat krajów, rzekłbym, że pierwsza z nich reprezentuje hiszpańską krew, a druga niemiecką solidność. Zdecydowanie oba podejścia zasługują na pierwsze miejsce. Które podejście do budowania stron jest lepsze? To zależy tylko i wyłącznie od charakteru partnerów, którzy zlecają ich przygotowanie. Cóż mogę powiedzieć na koniec? Wszystkim kancelariom prawnym życzę otwartości i odwagi w budowaniu stron. Jest ich tak wiele, że trzeba się czymś odróżnić!

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA