Reklama

Polacy kupują coraz droższe trunki, a fiskus zaciera ręce

Rocznie już kilkanaście miliardów akcyzy od alkoholi zasila budżet. Nakręca to wzrost cen, a konsumenci szukają nowych smaków i chcą wydawać na trunki.

Aktualizacja: 12.02.2021 09:04 Publikacja: 11.02.2021 21:00

Polacy kupują coraz droższe trunki, a fiskus zaciera ręce

Foto: Pexels

Dwie największe kategorie na rynku to piwo i wódka i w ich przypadku nastroje producentów są umiarkowane. Sprzedaż piwa to niemal 18 mld zł, ale w 2020 r. spadła w ujęciu ilościowym o 1,6 proc. Wartościowo wzrosła 3,1 proc. z powodu akcyzy. Podobny trend widać na rynku wódki, na którą wydaliśmy ponad 13,3 mld zł. W ujęciu ilościowym rynek wzrósł 0,2 proc., a wartościowo – 8,2 proc.

Czytaj także: http://grafik.rp.pl/grafika2/1562462,3.jpg

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Wojna o piwo i „małpki” w Sejmie. Kto zyska na zakazie reklam?
Przemysł spożywczy
Wojna ustaw z alkoholem. Już dwa projekty chcą usunąć procenty ze stacji i reklam
Przemysł spożywczy
Wyścig na zakazy dla alkoholu. Ustawa Lewicy już w Sejmie, Polski 2050 w czwartek
Przemysł spożywczy
Coca-Cola pozywa rosyjską Koka-Kolę. Która jest prawdziwa?
Przemysł spożywczy
Krzysztof Pawiński: Nie ma jednej recepty na sukces. Co działa? Koncentracja, skalowanie, ekspansja
Reklama
Reklama