fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Praca

Grupa Pracuj postawiła na kafeterię

Komputer
AdobeStock
Lider internetowej rekrutacji w Europie Środkowo-Wschodniej został właśnie strategicznym inwestorem w platformie kafeteryjnej Worksmile - dowiedziała się „Rzeczpospolita”. To kolejny krok w kierunku ekspansji firmy w nowych obszarach branży HR.

- Potencjał do rozwoju HR-Tech rośnie dynamicznie w zasadzie w każdym obszarze – od rekrutacji, onboardingu, po rozwój talentów czy utrzymywanie zaangażowania - twierdzi Maciej Noga, przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Pracuj, a także partner zarządzający funduszu Pracuj Ventures.

To Pracuj Ventures jako pierwszy dostrzegł potencjał Worksmile i zainwestował w ubiegłym roku w platformę, której współzałożycielem i prezesem jest Tomasz Chaciński, były menedżer w Grupie Pracuj. W 2016 r. Chaciński wraz z dwoma wspólnikami założył startup w branży HRtech - platformę kafeteryjną działającą początkowo jako FitQbe. W zeszłym roku firma przeprowadziła rebranding zmieniając nazwę na Worksmile.

Worksmile przyspieszy

Teraz mniejszościowy pakiet udziałów Worksmile kupiła Grupa Pracuj zapewniając spółce dodatkowy kapitał na rozwój. Strony transakcji nie podały dokładnej wielkości pakietu ani wartości inwestycji zaznaczając jedynie, że w ramach współpracy przewidziane jest dalsze wsparcie kapitałowe, a także operacyjne Worksmile ze strony Grupy Pracuj.

Przemysław Gacek, prezes i współzałożyciel Grupy Pracuj chętnie wyjaśnia natomiast powody inwestycji w spółkę, która - jak podkreśla - ma skuteczny model działania, obsługuje liderów z różnych branż i rozwija się dynamicznie od momentu założenia. - Jednocześnie jest bliska naszym wartościom i podejściu biznesowemu - zaznacza Gacek.

Nowy strategiczny inwestor z branży HR ma wesprzeć Worksmile w planowanym intensywnym rozwoju technologicznym oraz produktowym. Ten rozwój jest niezbędny, by spółka mogła zawalczyć o silną pozycję na coraz bardziej konkurencyjnym rynku platform kafeteryjnych. Te systemy, które dają swoim użytkownikom możliwość wyboru różnego rodzaju benefitów, są od kilku lat najmodniejszym rozwiązaniem na rynku świadczeń dodatkowych, coraz częściej wybieranym przez pracodawców.

Jednak wraz z popytem rośnie i podaż - dzisiaj systemy kafeteryjne ma w ofercie praktycznie każdy duży dostawca benefitów, a dodatkowo powiększa się oferta platform rozwijanych przez startupy. Szefowie Worksmile podkreślają jednak, że oferuje ona coś więcej - będąc narzędziem do budowania kultury organizacyjnej opartej na komunikacji wewnętrznej, benefitach i well-beingu.

Technologiczne budowanie wspólnoty

Maciej Noga zaznacza, że platformy takie jak Worksmile przynoszą dużo szerszy kontekst pozwalający budować przyjazną pracownikom kulturę organizacji. - Są to holistyczne rozwiązania, które z jednej strony pozwolą zadbać o potrzeby pracowników, ale też ich szeroko rozumiany wellbeing, a także dobrą komunikację wewnątrz organizacji i budowanie wspólnoty- tłumaczy szef funduszu Pracuj Ventures, który sukcesywnie rozbudowuje swój pakiet inwestycji w HRtech, czyli w rozwiązania technologiczne w obszarze HR. W portfelu ma już siedem spółek z tej branży - Kadromierz, Sherlock Waste, Wandlee, Worksmile, Gymsteer, Inhire.io i Gamfi - przy czym w cztery ostatnie zainwestował w ubiegłym roku.

Sama Grupa Pracuj, będąca właścicielem marek Pracuj.pl, Robota.ua oraz eRecruiter, w przejęcia w branży HR inwestuje znacznie ostrożniej. Jej ostatnią inwestycją było kupno udziałów w spółce CodersLab (szkolenia IT) na początku 2018 roku.

Według niedawnych informacji „Gazety Giełdy Parkiet”, Grupa Pracuj, która rozważa teraz różne opcje strategiczne w związku z dalszym rozwojem, nie wyklucza wejścia na giełdę. W tej sytuacji tym bardziej przydatne jest poszerzanie biznesu o przyszłościowe obszary, w tym szkolenia czy rozwiązania kafeteryjne. Wprawdzie flagowy biznes Grupy Pracuj - rekrutacja online, która ucierpiała wskutek ubiegłorocznego lockdownu, od połowy zeszłego roku radzi sobie coraz lepiej, ale też coraz trudniej w niej o dynamiczny wzrost. Tym bardziej, że rosnący kawałek rekrutacyjnego tortu przechwytują portale społecznościowe, na czele z LinkedIn.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA